0 2332 visningar

12 svar

Svavelticka recept

klas jaederfeldt

17 aug 2008 kl. 20:30

Din dator la av i våras och mycket försvann, minns att jag hade en länk till svavelticka ihop med hemlagad brieost, något engelskt eller am, om någon har länken kvar låt mej få den

0

Tina Nordberg Kolsva

17 aug 2008 kl. 21:00

Å gud vad gott det ser ut.Jag kan komma genast på middag.

0

klas jaederfeldt

17 aug 2008 kl. 21:00

Jättetack

0

Enelie, Linköping

17 aug 2008 kl. 21:08

Varsågod och smaklig måltid!

0

BirgittaD

17 aug 2008 kl. 22:11

Enelie, Kommer att tillbringa en hel del tid i Linköping i höst. När kan jag komma och smaka ler.

0

"JAS" Helsingborg

17 aug 2008 kl. 22:17

Är det någon som har någon Svavelticka att tillaga då? Jag har konserverat 5st. 0,5 lit. burkar och skall prova hur det funkade någon kall höstdag:))

0

Enelie, Linköping

18 aug 2008 kl. 12:40

Birgitta D, Varsågod, det är bara att hugga in:)
...fast på egen risk;)

0

Klas/Svavelticka recept

Dieter Endom

18 aug 2008 kl. 14:11

Stor protest från Dieter.
Det är lika felaktigt att benämna en kvalitetsost som hemlagad brieost som att kalla kantarellen för gul.
Namnet brieost är skyddad på samma sätt som namnet cognac. Ta inte illa upp men var gärna konsekvent.

0

klas jaederfeldt

18 aug 2008 kl. 14:59

å dessutom var det camenber

0

Dieter Endom

18 aug 2008 kl. 15:07

Bra Klas, då var lugnt hälsar Dieter

0

Mona Norrman

18 jun 2017 kl. 11:15

Detta recept fungerar inte länken till längre! Kan någon sätta in den igen?

0

JanAUppsala

18 jun 2017 kl. 11:51

Det finns ett nästan oändllgt antal recept!  Bara att söka.
Här är ett:från 2006.
https://blog.mycology.cornell.edu/2006/10/31/eating-the-chicken-of-the-woods/

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad version för iPhone och iPad. Läs mer!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone
Gillar du SvampGuiden?