0 3924 visningar

14 svar

Kantarell

Michael

17 aug 2006 kl. 22:14

Någon som vet var det växer kantareller runt Partille/Göteborg.

Jag är amatör och vet att svampställen är lika hemliga som fiskeställen. Men Ni behöver inte avslöja vid vilken stubbe de växer. Vill få igång familjen.

0

göran p

17 aug 2006 kl. 23:05

Jag skulle gissa på att dom växer i skogen !

0

Johnny

18 aug 2006 kl. 08:38

För ett antal år sedan hittade jag kantareller uppe på Lexbybergen, det var torrt men konstigt nog växte dom där.

0

emel

18 aug 2006 kl. 08:40

Fy vad du är spydig Göran!!!!!!

0

Michael

18 aug 2006 kl. 21:12

Jag trodde detta var ett seriöst forum. Till Göran vill jag bara säga att jag hoppas att du inte är en dag över 12 med den humorn. Jag hoppas webmastern blockar ditt IP-nummer.

Till Johnny och emel: Tack för tips och stöd.

Bara för man är nybörjare behöver man inte hånas.

Allt jag ville och hoppas fortfarande på några svampställen nära Partille.

Jag kan fortfarande bara 4-5 matsvampar och vill få med familjen ut i skogen. Kan det vara så svårt?

0

Soffi

18 aug 2006 kl. 22:34

Hej Michael
Kan inte heller speciellt många svampsorter utan håller mig till kantareller, trattkantarell, trumpetsvamp och karl-johan. Har en del svampställen men tycker om att hitta nya så jag brötar bara ut i skogen någonstans och nog hittar man svamp på de flesta ställen. Hoppas du får med dig familjen och att ni hittar massor med svamp. =)

0

Irene A

18 aug 2006 kl. 23:41

Michael, du kan möjligtvis se om du hittar fyndlokaler här:
http://fungus.dataservice.se

Skiv in den svamp du är intresserad av, och vilken kommun eller församling (Partille) du vill veta fyndplatser i, och sök (jag hittade flera fyndplatser av Cantharellus cibarius i Partille i databasen).