0 3116 visningar

6 svar

Skicka torkad svamp till USA

Svampelina

18 okt 2012 kl. 18:28

Hej!
Är det nån som har bra tips hur man förpackar/skickar (brev/paket ec)torkad svamp till USA. Släktingarna dreglar över allt svamp jag plockat. Det är väl inte förbjudet att skicka torkad svamp till USA? Det är ju ingen färskvara.

0

Totte Gbg

18 okt 2012 kl. 18:34

Min mans släktingar bor i USA o när dom var här på besök o jag gav dom torkad svamp sa dom att det inte var ok att ta med genom tullen.
Kommer inte ihåg mer för detta är längesedan men kanske det finns info på jordbruksverket eller livsmedelsverket?

0

Irene A

18 okt 2012 kl. 18:58

Det borde inte vara något problem, men det kan vara så att den amerikanska tullen är hispig när det gäller svamp och tror att alla såna som skickas är hallucinogena..

Jag har skickat torkade kollekter av svampar till USA och angett på tulldeklarationen att de varit för “scientific purpose”, och det har inte varit några problem.

Testa vetja, med en mindre mängd i vadderad påse, och ange ärligt och noggrant vad innehållet är, så får du se hur det går. Dom kommer säkert att kolla innehållet, men troligen släppa igenom det.

0

Barbara

18 okt 2012 kl. 20:18

It shouldn’t be a problem at all.  I send dried mushrooms home to family all the time :) I just put ‘dried porcinis’ for example, on the customs form.

0

Införa torkade kantareller till California,USA

Anders Eriksson

17 mar 2022 kl. 21:03

Trattkantareller torkade

0

Amisk

13 aug 2023 kl. 17:06

Har haft torkade, frysta och färska kantareller med till USA och min bror. Inga problem, bara de är rensade, ingen jord med. Jag skrev på deklarationen. Hade tidigare talat med ambassaden i Stockholm. Så det är ok. Åker snart igen och tar med mig.

Tråden är stängd för ytterligare inlägg

Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad version för iPhone och iPad. Läs mer!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone
Gillar du SvampGuiden?