0 830 visningar

15 svar

Rapporter

Ola Ramstedt

24 aug 2015 kl. 19:04

När kommer Rapporteringen att fungera? På ett ungefär.

0

Totte

24 aug 2015 kl. 20:17

Om det tar lång tid kan vi inte skapa en tråd här vad som finns i markerna o var i landet eller fortsätta här på din tråd med inlägg?
Totte

0

Christer

25 aug 2015 kl. 00:15

Jag tror att så här års finns ett mycket stort behov av svamprapporter från hela landet och risken är nog stor att Svampguiden tappar många av sina trogna följare om inget snart händer. Tomma löften om “inom kort” börjar bli icke trovärdiga och jag har svårt att förstå varför sajten inte kan bli klar på den kanske viktigaste punkten när så mycken möda har lagts ner på den i övrigt. :-(

0

PH

25 aug 2015 kl. 08:44

Jo men det här är väl ett forum i första hand för oss att utveckla nu, och vad hindrar att ni till att börja med talar om hur ni har det i era svampmarker, börja här! I Stockholms omnejd är det torrt och dåligt med svamp.
Jag tror att den här sajten framöver kan bli hur bra som helst den är ju gratis!
Jag är jätteglad att den alls finns och tipsar alla om den som jag träffar på i skogen

0

Christer

25 aug 2015 kl. 16:21

Äntligen regn! Ingen svamp att rapportera - än så länge…

0

Totte

25 aug 2015 kl. 20:28

Jag ska ut i morgon efm är det tänkt återkommer vad jag kan tänkas finna :)

0

Stina Nodsjälland

25 aug 2015 kl. 20:49

Och jag skall besöka mina skånska jaktmarker till helgen.
Hoppas Karl-Johan snart tittar fram. Jag var en tidig tur til Vänernområdet i början på månaden, och fann rätt så bra med kantarelller och taggsvampar, även om konkurrencen är stor.i skogarna. där.  Så kom högtrykket och allt torkade bort.  Jag undrade mig över att jag på en hel vecka inte såg skymten av fårticka, Någon som har sett dem i Sydvästsverige i år?.

0

Abborrfjall

26 aug 2015 kl. 19:50

Ont om svamp kring Göteborg efter mycket kantareller tidigare. Hoppas på att regnet får igång dom igen. Betr rapporterna så hsr jag tålamod att vänta. I övrigt är hemsidan i sin nya form kanon och jag rekommenderar även Michaels app Svampguiden. Mycket snygg!

0

Totte

26 aug 2015 kl. 22:26

Idag en tur till Marks kommun o jodå kantareller fanns det gott om. Lite bleka taggsvampar hittade jag o en endaste Kj. Fyllde korgen med mer kantareller än bilden visar.
Såg enstaka kremlor o några flugsvampar men inte mycket mer än det.

0

PH

26 aug 2015 kl. 23:04

Va kul med korg med fjäder, så brukar mina också vara. Det blev några fina mandelriskor men annars magert söder om Sthlm

0

A

27 aug 2015 kl. 07:24

Gott om Goliatmusseron i Norrbotten

0

Totte

27 aug 2015 kl. 20:00

PH många fjädrar blir det genom åren i korgen sen har jag satt fast en visselpipa oxå som har en kompass på sig :)

Härligt med Goliat A! Det är något som jag suktar efter att kunna få se o plocka nån gång i livet :)
Det är en fantastiskt god svamp tycker jag!

0

PH

27 aug 2015 kl. 20:36

Många fjädrar har det blivit här också, det började med nötskrikans lilla blå och sen tror jag att det är nån vråk och uggla, de måste med hem i alla fall, idag en hel del mandelriskor men annars inte mycket i skogen söder om Sthlm

0

A

27 aug 2015 kl. 21:26

@ Totte.
Goliatrapp funnen utanför Skeppslanda,  Ale kommun enl rapp i annat forum.

0

Pc

27 aug 2015 kl. 23:25

Hur ser det ut med kantareller i Hemavan?

0

Peter Furhäll

28 aug 2015 kl. 07:06

Var en halv dag i skogarna kring Jönköping och här vart det nästan spökligt dött i skogen. Torrt som fnöske och 4 kantareller på platsen där jag normalt plockar 10 liter. Får hoppas regnet får fart på det hela.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad version för iPhone och iPad. Läs mer!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone
Gillar du SvampGuiden?