2 751 visningar

7 svar

Tråkigt att man inte ger feedback

Svampfia

4 okt 2017 kl. 20:53

Jag har svarat på massor av frågor och tycker att det är trist att den som frågar inte ger feedback. Ett fåtal har avslutat sin tråd med ett tack för råd och tips

1

ML

4 okt 2017 kl. 21:58

Jag vet inte, men kanske att det beror på att en del inte förstår att samma etikettsregler gäller på nätet som i det verkliga livet när det gäller umgänge med andra. Det är trist att det är så.
Svampguiden är ju inte en automatiserad svarsmaskin utan verkliga människor bakom varje alias som ger mycket av sin tid, engagemang och kunskap på sin fritid.
Så feedback och ett tack är det som borde höra till även i ett forum.

1

Michael Krikorev

4 okt 2017 kl. 22:46

Håller med. Använda gärna funktionen att rösta upp inlägg eller svar som ni tycker är bra och ger mervärde! Det gäller både bra formulerade frågor, såväl som bra och korrekta svar på frågorna.

Uppröstning fungerar bara när du är inloggad, men ger en indikation på uppskattning av inlägg och svar.

0

StinaK

6 okt 2017 kl. 05:57

Finns det något enkelt sätt att se om någon svarat på ens fråga? Jag är inte inne på svampguiden varje dag och det blir väldigt mycket scrollande för att hitta tillbaks till tråden man startade. Hur gör man?

2

Michael Krikorev

6 okt 2017 kl. 11:59

Stina, det finns tyvärr ingen sådan funktion än, men det är inplanerat. På så sätt blir det enklare att hitta egna inlägg och de svar som kommer in. Det blir i senhöst/vinter jag kommer bygga ut lite nya funktioner på hemsidan.

0

David

18 okt 2017 kl. 18:50

Det var bättre förr.

0

Svampfia

18 okt 2017 kl. 19:27

Fast, nu har jag fått bättre med feedback så jag är positiv och tror att det blir bättre

0

Bengt Stridh

19 okt 2017 kl. 08:29

För att underlätta att notera att man fått en kommentar vore det bra
1. Att få en notis om det när man loggar in, som det fungerar i Artportalen, Facebook etc. Om man inte tittar varje dag i Svampguiden kan inlägget hamna en bit eller långt ner i listan och det kan vara svårt att hitta.
2. För att hitta sina gamla inlägg kan man söka på sitt eget namn. Då hamnar de äldsta inläggen först. Det vore bra om det vore omvänd sortering, så att de nyaste kommer först eftersom det vanligen är dem man vill kolla. När jag söker på mitt namn för att se mina inlägg kommer de nyaste efter första sidan. När jag klickar på ”Nästa” för att se dessa visas meddelandet ”Tyvärr, inga träffar här!”, så där verkar det vara en bugg eftersom jag vet att det finns nyare inlägg.

Även om de som kommenterar inte alltid får ett skrivet tack är det självklart att alla är väldigt tacksamma för att någon tagit sig tid att svara och att alla kunniga i forumet delar med sig av sin kunskap. Alla lär sig av de kommentarer som görs, inte bara den som ställt en fråga. Så alla som kommenterar bidrar till att göra det till ett bra forum. För att det ska vara ett aktivt forum får man inte glömma bort att det inte bara är kommentarerna som är nödvändiga. Det krävs också att det finns de som gör inlägg och ställer frågor. Så fortsätt att lägga in frågor, bilder och kommentera i forumet i samma fina stil. Tack!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad version för iPhone och iPad. Läs mer!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone
Gillar du SvampGuiden?