0 1034 visningar

7 svar

Varför någon svamp

Jeannie

12 nov 2017 kl. 12:42

Vad för typ av svamp är detta ?denna svamp hittade jag i Västmanland,i blandskog

Hälsningar
Jeannie

0

JanAUppsala

12 nov 2017 kl. 13:04

Zonticka bör det vara och den växer på en död björk. Det gröna bör vara alger.

0

Jeannie

13 nov 2017 kl. 14:33

Hej Jan

Tack så mycket för din hjälp
Hälsningar

0

Joachim Krumlinde

14 nov 2017 kl. 17:34

Om det är undersidan som visas på andra bilden, så skulle jag säga sammetsskinn (Stereum subtomentosum).  En ticka ska ha porer.

0

JanAUppsala

14 nov 2017 kl. 19:12

Javisst! Är nog svårare hjärnskadad än befarat…

0

Jeannie

15 nov 2017 kl. 16:55

Jag har druckit det som zonticka.  Jag hoppas att den är okej och dricka

Hälsningar
Jeannie

0

Joachim Krumlinde

15 nov 2017 kl. 17:57

Det gör nog varken till eller från. Smakade det bra?

0

Jeannie

16 nov 2017 kl. 16:57

Hej Joakim

Smakar bara mild och god.  Är det någon som vet om det här är en medicinsk ört ?

Hälsningar
Jeannie

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad version för iPhone och iPad. Läs mer!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone
Gillar du SvampGuiden?