0 770 visningar

18 svar

Våffeldagen

Tina Nordberg

22 mar 2007 kl. 11:24

Låt denna söndag hälsa våren kommen. Ursprungligen Vårfrudagen. Här kommer ett tips från den som tjuvstartade på en tjejträff igår.
Våfflor med salt tillbrhör.
Finsk risksallad (Recept finns under Recept)
Och räkröra: räkor, krabbstix, rom, ärtor och creme fraiche.
Till avslutning hjortronsylt o grädde el glass.
Låt bli den som kan.

0

Tina Nordberg

22 mar 2007 kl. 11:26

Oj, Oj , OJ glömde massor med dill i räkröran.

0

Gröna

22 mar 2007 kl. 11:55

Finns det recept på GI-våfflor tro???

0

Våffeldagen Gröna

Eva K

22 mar 2007 kl. 12:22

Häll i lite kruska (fiberhavregryn eller vanliga, kanske solrosfrön osv) i smeten. Blir fiberrikt i alla fall.
Ni hittar smarriga våffelrecept på http://www.tasteline.com idag :-)

0

Våffeldagen Eva

Kristina i Lund

22 mar 2007 kl. 13:10

Tack för tipset! Hittade ett recept på glutenfria våfflor - det testar vi på söndag!

0

Bo Reyer

23 mar 2007 kl. 09:35

Tina! Du får lägga av nu, innan jag dreglar ihjäl mig.

0

Kristina i Lund

23 mar 2007 kl. 09:53

Ät en våffla istället, Bo!

0

Tina Nordberg

23 mar 2007 kl. 12:04

Du får slå till på söndag o vårda dina smaklökar Bo. Om du kan hålla dig så länge. Jag föll redan i onsdags.

0

Birgitta D

23 mar 2007 kl. 15:48

Kristina jag föll för färdig glutenfri våffelmix i dag. Skall testa den i morgon.

0

Våffeldagen, Birgitta D

Kristina i Lund

23 mar 2007 kl. 16:15

Gjorde jag med!

0

Birgitta E o Kristina i Lund

Susanne E

23 mar 2007 kl. 19:13

Ser att ni skriver om glutenfri mat emellanåt. Ni har väl inte glömt bort länken jag la ut till er i höstas/vintras?
http://www.allergimat.com/dietist.asp?id=45

Och ett forum finns där också så man kan få tips o råd om allergier.
:-)

0

Birgitta E o Kristina i Lund

Kristina i Lund

23 mar 2007 kl. 19:24

Tack för den sidan, Susanne! Jag har inget minne av den - men är å andra sidan ingen hejjare på att komma ihåg alla sidor… Nu har jag/vi kommit in i den glutenfria världen, känns det som. Det var inte riktigt så krångligt, som jag trodde först.
Den glutenintolleranta dottern (10) ska på kalas imorgon kväll. Den 13-åriga dottern och jag ska passa på och beställa hem pizza! (Det är det vi saknat mest). Mannen är i Schweiz och äter säkert också pizza!

0

Kristina i Lund

Susanne E

23 mar 2007 kl. 19:49

Ja, det är inte så svårt att leva med allergier. Man lär sig knepen allt efter som.

Hoppas pizzan smakade :)

0

Kristina i Lund

Kristina i Lund

23 mar 2007 kl. 21:30

Pizza blir det först imorgon! Ser fram emot det!

0

Kristina i Lund

Birgitta D

24 mar 2007 kl. 10:41

Tack för påminnelsen om länken Susanne E. Här äter vi pizza ibland men den är glutenfri. Finns goda bottnar som semper gör. Annars brukar jag passa på att äta pasta när inte gubben är med. Här hemma finns det inget vanligt mjöl längre sedan handen gick av sig själv till idealmjölet när jag skulle fixa såsen.

0

Kristina i Lund

Kristina i Lund

24 mar 2007 kl. 10:53

Till såser använder jag alltid Maizenas redningar, finns både för ljus och mörk sås! Jag har använt dem i många år, alltså långt innan det var nödvändigt för dotterns skull. Det är mycket enklare att reda på slutet, tycker jag.

0

gunhild

25 mar 2007 kl. 20:35

I dag har vi suttit ute i solen och ätit våfflor till kaffe. Jag köpte två paket fullkornsvåfflor (20kr) bara att blanda i vatten och olja och dom blev jättegoda. Nykokad hjortronsylt var smaskens till.

0

Lena M

25 mar 2007 kl. 20:41

Samma här och vädret fortsätter att vara fint ett tag framöver så nu kommer nog murklorna om ett par , tre veckor.

0

Allergi

Katarina Andersson

13 mar 2019 kl. 07:51

Gjorde detta nyligen och är allergisk mot ägg :( Hur gör man då? Alla tips mottages! https://medisera.se/vara-halsokontroller/allergitest-fodoamne/

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad version för iPhone och iPad. Läs mer!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone
Gillar du SvampGuiden?