0 340 visningar

1 svar

Förbereder för att odla stolt fjällskivlig!

Andreas-Nilsson26

14 apr 2018 kl. 20:25

Hej! Jag skall senare när det blir sommar nämligen försöka odla stolt fjällskivling på en hemlig, ostörd plats i ett typiskt skogsbryn med hjälp av odlingsgrejor som jag kommer att skicka efter från ecofungi.se, en sida där man kan köpa allt för svampodling. Man får med sig vid leverans en tydlig instruktion hur man gör odlingen. Men det är en sak jag undrar över: Har läst och vetat länge att den gärna trivs på kalkrik och sandig mark så vad säger ni? Är det nödvändigt att strö ut kalk på stället där jag tänker odla den eller går det bra att strunta i det? Jag måste ju vara säker så att jag gör odlingen på rätt sätt, men i så fall kanske det står i instruktionerna vad man behöver. Hur som helst, önska mig lycka till och jag kommer senare med en uppdatering på hur resultatet blev!

0

Andreas-Nilsson26

16 apr 2018 kl. 21:36

Tips! På ecofungi.se kan man gå med i svampodlingskurser för att lära sig odla svamp på en del olika sätt för den som är intresserad.

Svara på inlägget ovan (Vill du istället skapa ny fråga klicka här!)

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. Skapa nytt inlägg om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan (vill du istället skapa ny fråga klicka här!) ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Kontaktlinser är praktiskt i skog och mark. Svampguiden rekommenderar www.netlens.se, de har låga priser och levererar snabbt direkt hem i brevlådan
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Arkivera webbplats, intranät och sociala medier
Gillar du SvampGuiden?