Svarar på mitt eget inlägg. Efter att ha studerat tidigare trådar, samt tittat på Michael Krikorevs bilder, har jag kommit fram till att detta är kruskantareller. Strukturen på svampen är mycket lik rödgul trumpetsvamp, med låga otydliga åsar på undersidan hatten, men färgen som synes. Trattkantareller fanns i mängd i närheten av dessa, så det förefaller osannolikt att det är en variation av dessa. Annan uppfattning, någon?
Håller med! Det verkar finnas ovanligt mycket kruskantarell i år, åtminstone här vid västkusten.
Jag tycker de är goda!
Själv plockar jag kruskantareller på lin egen tomt. Tycker de är jättegoda! Mildare i smaken än vanlig gul kantarell. Konstistensen är fastare och mindre slemmig. Stuva dem och på en tost!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.