Nej, inte alls. det år en svamp med skivor; ser ut som en åldrig riska. Titta på en kantarell bild, så ser du skillnaden.
Eller ännu bättre: Köp en kantarell (eller trattkantarell) och plocka en godtycklig (men fräsch) skivling. Dissikera dem, pilla loss skivorna från skivlingen och jämför med hur vecken på undersidan av kantarellens hatt är. :)
Ännu bättre?? Vi har uppenbarligen inte alls samma uppfattning om vad som är bra.
Så kan livet vara! :)
Jag finns helt och fullt också i den riktiga världen och måste därför kunna stå för vad jag säger. Du kan hitta mig på Internet - t.o.m. med foto - om du bara lägger till “svamp” till min signatur och googlar. Man måste kunna stå för vad man påstår - t.o.m. på Svampguiden - tycker jag - även om man leker anonym!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.