0 483 visningar

10 svar

Till ALLA deltagare på Forumet!!

anithau

4 jul 2009 kl. 09:02

Grundtanken med detta Forum är att alla vi som är intresserade av svamp, natur mm ska kunna “mötas”, diskutera och hjälpa varandra samt ev skapa ny kontakter. Till största delen fungerar det bra.

MEN, som de människor vi är, så uppstår det konflikter och andra otrevligheter.

TILL DIG, forumdeltagare: Ta dig en funderare och känn efter hur du vill detta forum ska fungera.
Ska några få förstöra för oss andra?
Av vilken anledning käftas det vidare? Det bästa sättet - iaf för min del - är att tiga och inte gå in i tarvligheterna. Det som inte får näring dör ut. Det som får näring lever vidare och tenderar att bli ännu värre.

Micke är ansvarig för detta forum, MEN han är inte ansvarig för varje enskilds beteende. Det här är inget dagis, vi ska ta ansvar för vårt eget beteende.

Vi får det forum vi förtjänar? Förtjänar vi dessa negativa inlägg?
Tänk efter, vad känner du inom dig själv?

Vill Du uppnå en förändring måste Du börja med DIG SJÄV. Ingen kan förändra någon annan.

Så, alla Ni som läser detta. Begrunda och känn efter hur Ni vill ha detta forum och agera därefter.

Jag vill inte att någon svarar på detta inlägg och förväntar mig den respekten.

Med vänlig hälsning
Anitha Lundberg i Umeå, som uppskattar detta forum utifrån dess ursprungstanke.

0

Tomaten

4 jul 2009 kl. 12:35

jag delar helt din mening om detta forum !!! det ær nu 3 år sedan som bo reyer førstørde stæmmningen hær genom att skriva om små barn och kondomer. før øvrigt ivrigt påhejad av den førmente och sjælvutnæmnde lustigkurren bengt sandh !!! nu ør tydligen herr reyer avstængd efter att ha kallat någon vanskapt sinne ! blir vi så bara av med herr sandh också så skall nog allt bli bra hær.

0

Jonnie

4 jul 2009 kl. 13:10

Bra inlägg Anithau!!, och välbehövligt efter senaste tidens pajkastning och påhopp.

Jag tycker personligen att det kan vara lite kul om debatten på forumet blir högljudd och man inte alltid är sådär jätte-mysigt överens om allting,, men…

den första kommentaren du fick på ditt inlägg understryker bara det faktum att mot vissa hjälper inget!!,, hur mycket ngn än vällovligt försöker förklara eller diskutera.. man möts bara av ilska och än mer påhopp, för det mesta grundat på inbillade eller påhittade oförätter..

bakom dessa inlägg döljer sig nog en hel del tragik och ensamhet, anar jag..
Ledsamt är det hursomhelst och det slutar väl som det brukar,, att ngn blir portförbjuden en tid,, för att sedan dyka upp igen, med nytt nick-name och så upprepar sig samma sak igen,,

0

Orka bry sig......

Norma

4 jul 2009 kl. 13:42

Har ni inga riktiga liv utanför svampforumet eller? varför lägga ner ork på att några bråkar här? vem bryr sig?? Skriva långa mail om hur hemsk det är och terapeuta oss?? Nä ut och gör nåt och släpp datorn!

0

Tomaten

4 jul 2009 kl. 13:45

jonnie ! ensamhet och påhittade oførætter det får stå før dig sjælv. faktum kvarstår att sidans førfall startade før 3 år sedan nær bo reyer publicerade en pedofilinspirade førment lustghet och sedan blev ivrigt påhejad av herr sandh och dennes anhang medan moderator bara teg och sedan utsløt de som protesterade mot herr reyers osmakligheter. detta ær sanningen och den kan ni aldrig slingra er undan hur mycket ni æn smutskastar mig med att jag ær ensam mm mm mm !!!!!

0

Boman

4 jul 2009 kl. 14:17

Tyvärr finns det folk till allt. På ett annat forum uppmanas man att skriva och bråka här. För att det är kul! Har så klart uppmärksammat Micke på det.
Ha en bra svampsommar!

0

Tommaten...

Ola

4 jul 2009 kl. 17:11

... blir nyfiken på ditt referrerande till flera år gamla inlägg. Existerar de verkligen??

0

Irene A

4 jul 2009 kl. 17:48

Boman, var det såna signaturer som “Ola” du syftade på? Såna som vill provocera fram mer ältande med förment moralisk indignation från per d?
Ja, jösses, låt dem hålla på. De tröttnar ganska snart - de också.

0

Boman

4 jul 2009 kl. 18:01

Inte vet jag vilka de är, men att de finns är rätt tydligt.Och eftersom jag sett uppmaningen så vet jag varifrån en del kommer. Vill inte nämna stället här men Micke vet om det.
Har samma problem på ett annat Forum, några som kommer in och förstör.

0

Det är väl en väldans tur

Flightace(Toni)

5 jul 2009 kl. 12:31

Att det nu vräker ner regn så svamsessongen kommer igång på allvar,
verkar som ni är lite rastlösa och värmen kanske har tatt hårt på humöret??
Då är det skönt med lite svalkande regn.

Åter igen ut i skogen med er !!!

0

Åskådare sen många år

5 jul 2009 kl. 12:49

Hehe, det gick inte att respektera din önskan om att svar ej önskas på inlägget.

Tråden är stängd för ytterligare inlägg

Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone