0 4966 visningar

10 svar

Bästa appen?

Anders K

17 maj 2012 kl. 17:42

Hej!
Kanske finns det här redan diskuterat i detalj, men jag hittar ingen bra tråd, så jag undrar vad ni har för åsikter om vilken app jag ska välja när jag nu äntligen skaffat en smartphone (Android). Det verkar främst stå mellan Svampguiden och Svamp- och Bärnavigatorn. Tacksam för åsikter.

0

Anders

22 maj 2012 kl. 21:50

Ingen som har några åsikter om svampappar? Är det Svampguiden som regerar?

0

BirgittaD

23 maj 2012 kl. 09:18

Jag tycker den är jättebra, Michaels app.

0

Gustav.S

24 maj 2012 kl. 08:55

älskar svampguiden,men ska kolla upp den andra appen du nämner.

0

JohnnyC

1 jun 2012 kl. 19:58

Skaffa båda
Jag har en som heter Ifungi också.
Nackdelen med den är att man bara kan få de vetenskapliga och de Engelska namnen. Förutom det är den mycket bra

0

Klas K

5 aug 2012 kl. 22:28

Jag föredrar Svamp och Bärnavigatorn då jag för det mesta är intresserad att spara ställen och hitta tillbaka.

0

Daniel Åström

6 aug 2012 kl. 00:15

Det kan man göra med svampguiden också, dock tråkigt att den informationen inte sparas online till sitt konto för de följde inte med när jag bytte telefon.

0

Tor v E

6 aug 2012 kl. 00:22

Jag tycker om Svampguiden men den hade gärna fått utökats med fler svampar. Att hitta tillbaka till sina ställen kan man väl fixa utan hjälpmedel eller om man måste via sin GPS eller mobil istället? Fast det är klart, kanske det är kul att spara dom “på nätet” så att säga men det ligger inte för mig.

0

Eva

5 aug 2017 kl. 22:09

Växer i min trädgård i Blekinge, typ skogsbacke med bokar

0

Vilken svamp? Ätbar?

Magnus3333

9 sep 2018 kl. 18:18

Göteborg löv och lite barr skog ek och Björk

0

Mikael Lindqvist

13 sep 2018 kl. 08:08

Den stora nackdelen med Svampguiden är innehållet och mängden svampar den innehåller.  Den känns väldigt basic.

En simpel svampbok har mycket mer och utförligare information och jag tycker väl att man skulle lätt få plats med mer i en app?  Den lämpar sig nog bäst till nybörjaren. Jag söker också efter nått bättre.

Tråden är stängd för ytterligare inlägg

Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone