Såg att min dotter som 1,5 år smaka på svamp som vi har fått i gräsmattan. Tror inte att hon åt mycket men jag tycker att den liknar en Gifthätting! Gräsmattan fick vi rullad för några veckor sen. Innan vi byggde vårt hus var marken lite ¨skogsaktig¨.
Vad tror ni det är för svamp? Är lite panikslagen just nu!
svamp
Snälla “Sara”. Om nu detta var ett seriöst inlägg och inte bara ett sätt att mjölka information på en svamp som du kanske redan hade lite hum om…..SÅ...om man misstänker att ens 1,5 åring käkat gifthätting eller annan dödligt giftig svamp så sätter man sig inte och chattar på internet om det. Man tar med sig några ex och åker till akuten samtidigt som man ringer giftcentralen. Punkt slut
För din info ¨Högberg¨ så ringed jag giftcentralen direkt och fick veta att sådana svampar inte växer i gräsmattor. Men jag började googla på nätet efteråt och jag läste att giftiga svampar faktiskt kan växa där skog tidigare har legat. Därav mitt inlägg här!!
Detta är ett forum där man kan ställa vilka svamp relevanta frågor man vill. Om jag velat ha ytterligare information om en speciell svamp jag redan hade haft ett hum om hade jag bara frågat om det.