0 1394 visningar

7 svar

toppslätskivling..

Gustav.S

16 aug 2012 kl. 12:44

har sett denna beskrivning av hallucination i flera år av flera olika alias på svampguiden,kan vara en gammal sann/falsk historia,vem äter 25 okända svampar ? dåraktigt! jag känner de som genom att äta denna svamp blivit en fara för sig själva och andra,de finns på sluten psykvård nu,inte kul att leva i en mardröm.
Se upp med den här svampen och om allt var ett skämt kan jag säga till krång eller vem som ev vart med om det som kanske är sant,det är inte kul!!!

0

Truth

16 aug 2012 kl. 14:12

Gustav du snackar skit! ät svampen och gör det rätt, hellre än att röra alkoholen det är mycket nyttigare! Finns ingen som hamnat på psyket med svamp de vanligaste psykoserna utlöses av alkohol

0

Mickeleh

16 aug 2012 kl. 14:59

Ut och ät din svamp då istället för att skriva massa nonsens här ... Tugga på till käken ger upp och svampen tar slut !!!!

0

Gustav.S

16 aug 2012 kl. 17:53

snackar inte skit,det är inte kantarell precis,den är inte ofarlig,varför äter inte många den då ? och allt som går att äta kan ju vara farligt i extremt hög dos,hur vet du hur mkt såna svampar någon kan äta utan att få allvarliga fysiska/psykiska men,dosen lär ju variera för varje person,jag vet att det finns mkt farligt tex tobak,alkohol,fett,socker m.m som kan skada en och att vissa narkotiska preparat används som mediciner,tror med att de vanliga psykoserna kan utlösas av ett trauma i livet eller alkohol,men vid en viss mängd av den här svampen kan du få mkt skador eller tom dö lr en svår psykos,jag har vänner som tyckte som du till en av dem överdoserade på den här svampen,tycker att du och andra har rätt till en åsikt och att man ska vara utan fördomar,klagar på ditt beteende samt glorifiering av något som ej är accepterat såsom alkohol inte på dig,själv rör jag inga droger inkl alkohol och tobak men det är jag, vi har ju alla en fri vilja,om du skulle få problem hade du säkert förstått varför jag skriver,det här är ett seriöst forum för svamp,många varningar och kunskap kan vi dela med varann här som kan rädda liv!

0

Gustav.S

16 aug 2012 kl. 17:56

håller med dig Micheleh!

0

Gustav.S

16 aug 2012 kl. 17:58

Skriver ej mer om saken nu,låter andra ge sina synpunkter om de vill

0

Lars

16 aug 2012 kl. 18:39

Oavsett vad man tycker om berusning i sig (och om några timmars magknip är tillräckligt för att räkna en svamp som en “giftsvamp” så bör nog några timmars oväntade hallucinationer vara det också) så är jag inte medveten om några resultat som visar att toppslätskivling eller de aktiva substanserna i den, i de mängder som det är praktiskt möjligt att få i sig genom att äta svamp, kan ge faktiska skador.

Däremot så kan hallucinogener naturligtvis utlösa latenta psykoser, precis som många andra berusningsmedel eller starka upplevelser i allmänhet.

0

Shaman

18 aug 2012 kl. 15:27

Absolut kan det vara mycket traumatiserande om de hamnar i fel händer men mycket är just för att det saknas öppen kunskap om detta.
En vill dela lite information kring detta ämne.

Först och främst vill en säga att ingen som inte redan vet vad användning av toppslätskivlingen kan och kommer att leda till, bör inte inta dem. Inte heller rekommenderas det till de som inte är neutrala, stillade och rättfärdiga. Detta är ingen substans som borde ses som drog eller berusningsmedel innan intag.
Det kan vara en substans som om man tillåter sig kan öppna ens sinne och låta en vandra ner i djupet förbi illusionerna som kan luras. Det kan också vara nödvändigt att vara tyst under hela intaget samt ha tankar stillade innan intag just för att höra gaias visdom. När en förstår att hon hjälper en hitta vägen så bara betrakta och tacka. Vill understryka ordet betrakta, eftersom att hon ibland även visar saker som kan göra mycket ont, så just därför är det ytterst viktigt att lära betrakta och lyssna ordentligt på vad hon berättar och visar för ens skull just så att en inte blir känslomässigt och mentalt ärrad för det kan man bli om en inte står ut med hela resan och ACCEPTERAR allt som händer. Oftast är det ett metaforiskt personligt trauma som utspelar sig när en person “snear” eller så kan det vara att en snärjt in sig i sina illusioner men det viktiga är att acceptera det som händer för att kunna gå vidare.

En person som har minsta bekymmer och osäkerhet kring detta bör för sin egen och sin närhets skull avstå denna substans. I värsta fall kan en få sin visions förmåga “förstörd” och tappa sin individ. Då kan det ta år att komma tillbaka på rätt spår och många är sköra efter en sådan händelse. Det går dock att undvika att sådant händer men om det händer så är det inte slutet och man blir normal efter ett tag det beror på hur bra man tar hårda smällar men man bör observera och fundera vad som orsakat detta oftast är det intag för ofta och i fel syfte.  Denna substans kan förändra ens sätt att se på livet och då kan det göra ont om man inte Lever som man lär. Det kan också vara bra att inse att inte prata om vad som händer i upplevelserna med någon annan än din shaman men helst inte alls och aldrig. Denna insikt är viktig.

Bara du kan bli din egen master och lära dig vistas i Gaias värld, men för er egen skull ni som tänker inta - Var rättfärdiga mot alla människor och se det positiva i livet, Va neutrala och stillade. Observera. Planera veckor innan intag och förstå livstilen.
All lycka!

Tråden är stängd för ytterligare inlägg

Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone