Hej jag är ute i skogen och hittar överflödigt av denna sopp. Men den är för gul för att passa in i de svamp böcker jag har. Ätlig? God? Dem är inte speciellt mask angripna ännu. Tacksam för smabbt svar.
0
Daniel
27 sep 2015 kl. 12:08
Bilden är väldigt dålig ser jag nu rören är senapsguka hatten lika så
Kan vara grynsopp, god, men svårt att säga utan att se foten. Alternativen är lärksopp eller smörsopp. Läs på om dessa arter.
0
Daniel
27 sep 2015 kl. 12:34
Ska bara hitta ett fint exemplar ny bild kommer snart. Hoppas jag kan ta bättre färgkort denna gång :)
0
Daniel
27 sep 2015 kl. 12:40
Måste tillägga färgen är rätt så missvisande, får fortfarande ingen skärpa på färgen med mobilen. Foten är gul röd rören är senaps gula. Jag lutar åt lärksopp nu. Men tar bara med mig en hel för att undersöka närmare.
Du kan anmäla inlägget genom att klicka på knappen "Skicka" nedan, så blir administratörer uppmärksammade på detta inlägg och kan kontrollera om det bryter mot forumreglerna och vidta åtgärder.
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Rekommenderat
Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version!Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!