0 5216 visningar

4 svar

Vit svamp i min rabatt, min hund har ätit av den

Lena Söderberg

20 jun 2016 kl. 19:31

På gräsmattan denna svamp , halvt äten av min hund. Jag har delat den mitt itu på bilden. Det har vuxit vita svampar i min rabatt i våras som jag tog bort. Kan den vara giftig? Jag gissar att det kan vara någon typ av champinjon.

0

Lena Söderberg

20 jun 2016 kl. 19:33

Här är bilden på svampen min hund ätit av.

0

Michael Krikorev

27 jun 2016 kl. 11:15

Ja, det ser ut att vara någon champinjon. Inga farliga giftsvampar finns i släktet, men några arter kan ge tillfälliga magbesvär och illamående. Läs mer om champinjoner: http://svampguiden.com/champinjoner

0

Vit svamp under marken

Sofiia.H

24 jun 2019 kl. 19:14

Hittade dessa svampar i jorden i trädgården. Undrar ny vad det kan vara för svamp. Delade två. En mindre och en större som sett på bilden

1

bra svar

HLilja

24 jun 2019 kl. 19:47

Det ser ut att vara precis samma svamp som i tråden härunder, små begynnande fruktkroppar av stinksvamp, de utvecklas under jorden och kallas för “häxägg”.
(Tips för nästa gång är att du startar en ny tråd för en ny fråga. Denna har hamnat i en gammal tråd som handlade om en annan vit svamp.)

Tråden är stängd för ytterligare inlägg

Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone