0 934 visningar

1 svar

Vill sälja Svart trumpetsvamp, trattkantareller & gulingar

Karana

21 sep 2018 kl. 15:15

Hej där gött folk!
Jag har massa svamp som jag gärna vill sälja, typ ganska snabbt. Saken är den att jag vet inte vart jag ska vända mig… Samtidigt funderar jag på var jag kan få bäst pris.
Hittar inga uppköpare i närheten, fast det känns ju som att det bör finnas… eller ska man hitta någon privatperson, grossist eller kontakta en restaurang el affär??
Jag har verkligen ingen aning om hur man ska bete sig så jag vore supertacksam om någon möjligen vill tala om för mig hur jag gör detta bäst?!
Vad ligger snittpriserna på i år för svarta trumpetsvampar, trattisar resp gulisar?
Vet någon av er kanske t,om direkt någon i områdena kring Nordanstig & Hudiksvall??
Tja lite allt i allo-info vore tokbra å toksnällt

0

Michael Krikorev

22 sep 2018 kl. 12:25

Hej!
Det är inte tillåtet att diskutera köp och försäljning av svampar här i forumet, så jag stänger denna tråd. Ett tips är att söka bland facebook-grupper där det finns många köp- och släjgrupper. Sedan finns ju såklart svamp-klapp som är bra om du är intresserad av svamp: https://www.facebook.com/groups/SVAMPKLAPP/

Tråden är stängd för ytterligare inlägg

Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone