0 1201 visningar

9 svar

knark?

Barbro

21 apr 2005 kl. 17:24

vilken sorts slätskivling är det som man kan torka och sedan äta för att uppleva hallucinationer?

0

Irene

22 apr 2005 kl. 08:49

Det finns flera sorter som du kan läsa om här under kapitlet giftsvampar. Söker man på webben på Psilocybe eller psilocybin finns MASSOR av hemsidor med information.

Och Barbro… om du nu heter så och är en orolig förälder, så vet du säkert också att hallucinationer inte är något att eftersträva, de blir väldigt ofta obehagliga upplevelser.

0

Tommy K

22 apr 2005 kl. 08:55

Tror att det är toppslätskivling. Vanligtvis brygger man “te” på den.
Kriminellt…

0

Mossning

22 apr 2005 kl. 14:31

Här kan du läsa om psykedeliska svampar:
http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/

Ps. Är det verkligen tillåtet att sälja sådana saker på nätet ?

0

magic mushroom

22 apr 2005 kl. 15:38

Svenska svampar ger knappst hallucinationer. Däremot bör man se upp med alla okända arter för att akta njurar etc.
Importera tropiska via nätet är garanterat olagligt! Akta er!

0

Bo E-son

22 apr 2005 kl. 15:46

Det kan förmodligen vara så att folk plockar spetstoppig spindelskivling i tron att det är nån drog i den och därför hör man om mystiska förgiftningsfall med den.
Det är garanterat livsfarligt!
De finns ju också seglivade myter om att vikingarna gjorde mjöd på röd flugsvamp. Vet ej om det finns några bevis för det.

0

Ulahula

30 apr 2005 kl. 22:46

Slät toppskivling heter den! TORKAS!Varning! Varning! Förbjudet! BRYGG absolut inte the på den- DU KAN MÅ JÄTTEDÅLIGT!

0

Barbro

5 maj 2005 kl. 17:36

ok, för jag fick höra på jobbet för några veckor sedan av en arbetskamrat att hennes dotter talat om en sorts svensk “knarksvamp” som man kunde beställa via internet?! vart finns sånna sidor utlagda, det borde väl vara olagligt?

0

bjarne

5 maj 2005 kl. 21:05

jag tror att barbro är 16 år & sugen på svamp

0

Irene

5 maj 2005 kl. 22:51

Hej Barbro,
jovisst är det olagligt att sälja “knarksvamp” här.
I Holland är det fortfarande tillåtet att sälja, så det är bara köparen som gör sig skyldig till brott om varan beställs från Sverige…

Rätta mig någon, om jag har fel…

Tråden är stängd för ytterligare inlägg

Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone