0 412 visningar

7 svar

Bolaget....

Totte Gbg

14 aug 2008 kl. 16:49

...nr3 Aug-Nov, heter en tidning från apoteket röda näsan (systembolaget);) som jag plockade med mig hem idag.

Intressant för där i finns det några recept på maträtter med svamp och längst bak i tidningen en artikel som heter “Välkommen till svampriket” av Staffan Brännstam och foton av Michael Krikorev och Staffan Brännstam. Fina bilder + text på 13 svampar på 3 sidor :)

På sista sidan kan man vara med och tävla om att vinna Pelle Holmberg svampbok, tips för den som tycker om att tävla…frågorna va enkla :)

0

Peter

14 aug 2008 kl. 16:57

Hur många böcker relaterade till svamp har Pelle H hunnit med egentligen? Han verkar ha ett finger med i det mesta, förutom i ärkerivalen Nyléns böcker förstås.

Jag ser fram emot boken som han håller på att göra med Jens Linder (om jag inte förstått allt fel).

0

Annette L, norr om Sthlm

14 aug 2008 kl. 20:02

Jisses, nu vet jag en som blir stolt för att stå omnämnd på Svampguiden ;=)

0

Peter

14 aug 2008 kl. 21:46

Be honom titta in vetja, Annette, för att lämna lite kommentarer i tråden om svampar och smakkombinationer. Kanske lite försmak av boken?

0

Totte Gbg

14 aug 2008 kl. 21:50

Boken man kunde vinna var P.H bok om svampar. Den kom väl ut 07? Skriver han på nått nytt nu?

0

Annette L, norr om Sthlm

15 aug 2008 kl. 08:32

Peter…Jag avsåg Brännstam, som är lika svamptokig som kunnig inom ädla drycker. //A

0

Lena M

15 aug 2008 kl. 08:52

Ja den vore kul att läsa !

0

Peter

15 aug 2008 kl. 11:11

Aj…ditt L förbryllade mig… : )

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone