hej är nyinflyttad till göteborg och är väldigt taggad inför att försöka sig på att plocka kantareller, har alldrig gjort det förut så undrar om någon har lite tips på skogar här omkring. gärna på hissingen där det kan finnas och hur dom växer så man vet lite mer vart man ska leta. tack på förhand o ha de bra!
Kan tyvärr inte hjälpa dig men du borde kolla på mitt inlägg ( Var är alla kantareller? ) så kommer du nog precis som mig förstå att det är svårt tyvärr…Det kanske e för att vi är nybörjare båda två vad vet jag ha ha.Blev sååå upprörd idag när jag var ute på dag nummer 6 utan resultat så jag gick in i matbutiken och köpte kantareller ifrån litauen..Lycka till önskar Anton..
Tyvärr kan jag inte hjälpa till med tips på Hisingen för där har jag aldrig plockat svamp. Jag åker alltid långväga utanför stan. Idag var jag en tur till Ängårdsbergen som du kommer till om du går genom Botaniska trädgården. Härlig blandskog med många olika svampar dock mest soppar. Hittade bara några kantareller men mötte folk som hade typ 1-2 l i sina kassar.
Lycka till!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.