Denna fråga kan kanske uppfattas som väldigt nybörjar-aktig men jag undrar endå varför många människor envisas med att gå upp väldigt tidigt på mornarna för att plocka svamp. Har det någon som helst betydelse när på dygnet man väljer att plocka sin svamp. Eller är det mer risken för att nån annan ska “hinna före” som ligger bakom detta? :)
Naturnisse som jag är (dock nybörjare på svamp) så är jag väldigt förtjust i att gå upp tidigt… Dimmorna ligger tätt i skogen, djuren är vakna och luften är lätt att andas… Finns inget bättre än att blicka ut över en mosse eller skogsjö klockan 04.30 på morgonen när dimmorna ligger tätt och tranorna trumpetar. Kan man samtidigt plocka svamp är ju det underbart…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.