0 230 visningar

10 svar

Gott om KJ

Helena A

16 aug 2008 kl. 13:20

Äntligen är det gott om Karl Johan.
Kom inte ens hälften så långt som jag tänkt mej i skogen idag.
Plastkassen är “nödåtgärd”.
Korgen blev överfull och det var ju lika mycket kvar att plocka.

0

Värmdöbo

16 aug 2008 kl. 13:24

Å jösses vilken lycka! Jag är helt grön av avund, här finns inte så mycket som en enda…

0

buffy

16 aug 2008 kl. 13:24

Oj, grattis!!! Var ngnstans i landet var det?

0

Helena A

16 aug 2008 kl. 13:27

Sörmland några kilometer utanför Hälleforsnäs.
Undrar hur mycketdet finns kvar i den skogen med tanke på att jag inte kom så långt innan det var överfullt.

0

cicki T Belgien

16 aug 2008 kl. 13:45

Grattis! Lite avis blir man!

0

Geraldine Vällingby

16 aug 2008 kl. 14:40

Grattis Helena! Då är det dax att ge sig iväg till Karl-Johan skogarna!

0

Evus

16 aug 2008 kl. 18:23

Jag hänger på....

Karl-Johan,Karl-Johan och åter Karl-Johan :-)))))ÄNTLIGEN och HÄRLIGT!

Vi fick avbryta p.g.a. att himlen fullkomligt vidöppnade sig och det vräkte ner, annars hade vi nog också kommit hem med flera.
Det är ju en dag i morgon också
:-)))

0

Jonnie

16 aug 2008 kl. 19:31

Passar väl på att klippa in ett svar på Jas inlägg från den 28 Juli tror jag det var..(Jas var förtvivlad för att det inte fanns några Karl-Johan ute i markerna och jag försökte lugna honom på den punkten, vänta o se :) 

Forum/Frågor & svar
Visa alla svar
KJ En fullständig besvikelse!  SVARA
Lugna dej JAS!! jag tror att det blir mycket KJ i år,, (jag har bokfört lite hur det varit de år det varit MYCKET KJ, då har det ofta varit somrar med mycket varma och torra perioder) som i år alltså, i en del äldre svampböcker står att läsa, jag citrar: “förekommer särskilt ymnigt EFTER varma somrar”.

Just nu ÄR det en j-ligt varm sommar, ge dej till tåls ska du nog få se på KJ,, (hoppas nu för guds skull att jag får rätt, annars lär jag väl bli påmind om detta inlägg i höst)

/Jonnie

0

Lena M

16 aug 2008 kl. 20:18

Ja nu är det ingen sport längre utan bara att hämta, tror att jag plockat runt 10 - 12 kg. Stolt fjällskivling vill jag se nu och gärna någon blomkålssvamp, golit förståss men chanserna är väl inte så stora i Gästrikland.

0

Sussie

17 aug 2008 kl. 01:57

Kanske man ska åka ut i markerna här i Skåne och kolla nu. Här har regnet vräkt ner i dagar så något borde ju kanske hittas här. Hoppas på en del Karl-Johan.

0

Kjell Jogrenius

17 aug 2008 kl. 19:58

Tack Helena för ditt fina tips om Karl Johan.sällan skådat sådana mängder i otroligt gott skick,nästan helt utan insektsangrepp-

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone