I morgon tänker jag köpa en svamptork. För jag har nämligen en känsla av att jag kommer att hitta massor av Karl-Johan framöver. Att torka dom ska tydligen vara det bästa sättet att
ta tillvara dessa läckerbitar.
Någon som kan rekommendera någon bra tork?
Obh Nordica tycker jag funkar bra, den köpte jag för nåt år sedan.
Men förra året hade jag världens bästa svamptork….5 stooora infravärmare som torkade ut våra väggar för en vattenskada som blivit, torkade svampen i det rummet på 0 tid under en 5 v period :) inget ont som har nåt gott med sig ;)
OBH Nordicas svamp - och frukttork är väldigt bra till svamp, kupévärmare o dyl har onödigt hög effekt som ger onödigt hög elförbrukning om man bor i lägenhet och inte har ngn nytta av spillvärmen.
Till frukt, däremot, som ju tål högre värme än svamp, kan man minska torktiderna betydligt om man anv kupévärmare, så då går elförbrukningen ungefär på ett ut.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.