0 144 visningar

4 svar

Till Affe!

Birgit

23 okt 2005 kl. 23:44

Hej! Jag har läst dina inlägg och rapporter, med stor förtjusning av din kundskap. Jag har också sett att du kommer från Skåne. Kunde inte jag få följa med dig en gång och få lära mig lite? Jag är rent nybörjare, jag har varit med “puggehattarna” ett par gånger och lärt mig en del, men jag vill lära mig mera! Jag har t.ex. aldrig sett en trattkantarell utan på bild och på ICA. Jag vill se hur det ser ut där de växer. Förste gången i år har jag plockat en handfull gul kantareller. Det är jag mycket stolt över. OBS! Jag har inte tänkt sno dina svampställe. Här finns nog en skog till mig också här runt om Hörby.

0

Mikael Jönsson

24 okt 2005 kl. 11:01

Hej Birgit !

Vi är fler svampintresserade som bor i närheten av Hörby (Sebbarp).
Tyvärr är svampsäsongen över för min del, men återkom gärna nästa säsong.

0

Affe

24 okt 2005 kl. 18:46

Hej Birgit.
Måste säga att min “kunskap” inskränker sig till lite soppar och kantareller/trattisar.
Har för avsikt att lära mej något nytt varje säsong och det har funkat bra än så länge.
Gick själv med i “Puggehattarna” detta året men har ej varit med dom ute eftersom att jag oftast jobbar när dom är ute.
Visst kan du få följa med och “titta” på mina trattisställen.
Får se hur det ser ut nu framöver, kanske börjar det bli för sent snart…
Skall dit på onsdag och “skörda” lite till tänkte jag sen får man ju se hur det blir….
Vill du kan du kolla bland rapporterna så hittar du min mailadress där om du vill.

0

Affe

24 okt 2005 kl. 18:47

Kanske skulle vi samla ett gäng skåningar och göra en gemensam tur nästa säsong?
Hade det kunnat vara något kanske?

0

Birgit

24 okt 2005 kl. 23:37

Hej! Jätte roligt att fler vill hänga på! Det blir nog bättre om vi gör det nästa år, för i år lyser regnet med sin frånvaro. Och snart kommer tydligen snön. Vi hörs!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone