I helgen har min vän m.m. Bengt Sandh och jag varit ute och jagat trattkantareller. Han har plockat massor, säkert 20 kg på 2 dagar. Han har varit riktigt duktig tycker jag. När jag efter avslutad plockning rätade på honom så knakade hela han. Stolt som en fjällskivling förklarade han att det inte var han utan buskarna som knakade. Då svarade jag: “en hund visst det är” för jag vill inte stöta mig med honom bara på honom.
Jag vill inte bifoga bilder.
Kära Svea!
Vad roligt att ni ska ta ett så stort steg, men du måste vara väldigt rädd om Bengt för jag tror att han är värd sin vikt i svamp. Vi på forumet väntar nu på en inbjudan till den stora händelsen. Det skulle vara roligt att träffa alla! Kram till Dig och Bengt!
Kära fröken Silverstolpe som yrkesskadad behandlingsassistent läste jag att din Bengt var ute och knarkade och tänkte då komma med rådet att ni kanske skulle skjuta upp bröllopet en aning. Till min stora lättnad såg jag sedan att han blivit jägare och jagat hela helgen och av erfarenhet vet jag att de är träffsäkra och målinriktade män. Så Svea, all lycka i framtiden med ditt byte. Stöt på!
Annemarie, som tur var är han inte viltjägare utan fruntimmersjägare den rackarn. Inte knarkar han heller men det knakar så roligt i ryggen när han reser på sig efter sina många “trattböj”.
Om bröllopet blir av i sommar så har vi pratat om Svampen i Örebro men vi är osäkra på om det finns någon präst där. I så fall vill Bengt att han ska ha en biskopsmössa på huvudet men det ser nog dumt ut.
Kasta torkade trattisar på brudparet - möjligen. Begär bara inte att det skall vara svampmjöl. Har först nu upptäckt vitsen med torkade trattisar. Mixade är de ju helt underbara till nästan allting. Eller som Lisa Förare beskriver det, det är umamin den femte smaken.
Hej Murklan!
Du får väl göra som Svea gjorde, d.v.s. berätta lite om dig själv.
Vad är du för en murkla? Hattmurkla, toppmurkla?
Själv är jag en reinkarnerad sandhsopp. Jag måste också fråga Svea om hon är svartsjuk och om hon kan tänka sig att låta mig ge mig ut på egen hand för att leta efter en eller annan murkla, riskan finns att hon känner till att det är lite fel årstid för sådant sökande just nu.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.