0 166 visningar

20 svar

Bengt knakade

Svea Silverstolpe-snart Sandh

25 okt 2005 kl. 01:59

I helgen har min vän m.m. Bengt Sandh och jag varit ute och jagat trattkantareller. Han har plockat massor, säkert 20 kg på 2 dagar. Han har varit riktigt duktig tycker jag. När jag efter avslutad plockning rätade på honom så knakade hela han. Stolt som en fjällskivling förklarade han att det inte var han utan buskarna som knakade. Då svarade jag: “en hund visst det är” för jag vill inte stöta mig med honom bara på honom.
Jag vill inte bifoga bilder.

0

bergatrollet

25 okt 2005 kl. 15:03

Det är aldrig fel med lite romantik i skogen.

0

Murklan

25 okt 2005 kl. 16:44

Instämmer med föregående, jag tycker att det ska vara mycket romantik i svampskogen. Jag brukar alltid ha med en filt, om, utifall att…

0

25 okt 2005 kl. 17:40

Hej Murklan! Håller med dig men se upp så att du inte blandar ihop älgskogsjägare med älskogsjägare! Det kanske kan vara svårt ibland för båda är ju ute efter att skjuta skarpt…

0

Karin

25 okt 2005 kl. 18:56

oj, oj bara det inte blir “bomskott”...
Ensam älgen satt och log
i en sönder"skjuten”
skog…

0

Evus

26 okt 2005 kl. 23:32

Nej men denna tråd har jag missat!
Ska ni gifta er?
Oj, vad roligt.
Jag som trodde du Svea var arvtant eller dylikt till Bengt.

Jag tycker alla vi på detta svampforum borde bli inbjudna till bröllopet! Tänk vad kul det skulle vara :-))

0

Murklan

27 okt 2005 kl. 11:22

Kära Svea!
Vad roligt att ni ska ta ett så stort steg, men du måste vara väldigt rädd om Bengt för jag tror att han är värd sin vikt i svamp. Vi på forumet väntar nu på en inbjudan till den stora händelsen. Det skulle vara roligt att träffa alla! Kram till Dig och Bengt!

0

Annemarie Kjell

27 okt 2005 kl. 16:46

Kära fröken Silverstolpe som yrkesskadad behandlingsassistent läste jag att din Bengt var ute och knarkade och tänkte då komma med rådet att ni kanske skulle skjuta upp bröllopet en aning. Till min stora lättnad såg jag sedan att han blivit jägare och jagat hela helgen och av erfarenhet vet jag att de är träffsäkra och målinriktade män. Så Svea, all lycka i framtiden med ditt byte. Stöt på!

0

27 okt 2005 kl. 20:03

Annemarie, som tur var är han inte viltjägare utan fruntimmersjägare den rackarn. Inte knarkar han heller men det knakar så roligt i ryggen när han reser på sig efter sina många “trattböj”.
Om bröllopet blir av i sommar så har vi pratat om Svampen i Örebro men vi är osäkra på om det finns någon präst där. I så fall vill Bengt att han ska ha en biskopsmössa på huvudet men det ser nog dumt ut.

0

Lena M

28 okt 2005 kl. 07:41

Evus , jag håller med dig. Det vore väl trevligt för brudparet om alla svampforumvänner var närvarande och sjöng ” har du sett herr kantarell “. Och som sagt, svampen i Örebro är väl ett lämpligt plats.  Lena

0

Gittan

29 okt 2005 kl. 15:27

Hur är det med Bengt nu när det är svamphelg igen? Knakar han fortfarande? Det är väl inte så att han känner sig nedtryckt? Bengt - se upp för filtsulan (under toffeln).

0

Theresa WQ

29 okt 2005 kl. 21:47

Kanske ni vill att man ska kasta torkade svampar istället för risgryn…
Skulle i så fall gärna ställa upp med att skicka en påse trattisar av prima kvalitet.
Fast idéen med “herr kantarell” är inte så heller dåligt…

0

Birgitta

29 okt 2005 kl. 22:24

Kasta torkade trattisar på brudparet - möjligen. Begär bara inte att det skall vara svampmjöl. Har först nu upptäckt vitsen med torkade trattisar. Mixade är de ju helt underbara till nästan allting. Eller som Lisa Förare beskriver det, det är umamin den femte smaken.

0

klas jaederfeldt

29 okt 2005 kl. 22:32

Svea, det var en Silverstolpe som hittade Tuber rufum i sin trädgård, släkt me dej?

0

Evus

29 okt 2005 kl. 22:47

Om man nu ska kasta svamp på de lyckliga brudparet (istället för risgryn) ska det ju så klart vara en GIFTsvamp
:-) :-)

Eller hur Bengt och Svea.

0

Bengt Sandh

30 okt 2005 kl. 02:45

Svea börjar förbereda sig för bröllopsnatten redan nu trots att det inte blir av förrän i sommar. Hon har bl.a. börjat använda min rakhyvel utan lov.
Jag har, när detta avslöjades , börjat kalla Svea för “min lilla föränderliga tofsskivling”...

0

Affe

30 okt 2005 kl. 23:40

HAHAHAHA!!!!!

0

31 okt 2005 kl. 02:12

Klas J, Tuber rufum-Silverstolpe och jag är lite släkt men inte så mycket.

0

Evus

31 okt 2005 kl. 18:59

:-)) För kännedom….

Tuber rufum = Rödbrun tryffel

0

Murklan

1 nov 2005 kl. 14:19

Hej Bengt! Finns det någon som helst chans att bräda Svea - åhh jag känner att det finns en chans för oss två? Snälla svara genast!

0

Bengt Sandh

1 nov 2005 kl. 17:18

Hej Murklan!

Du får väl göra som Svea gjorde, d.v.s. berätta lite om dig själv.
Vad är du för en murkla? Hattmurkla, toppmurkla?

Själv är jag en reinkarnerad sandhsopp. Jag måste också fråga Svea om hon är svartsjuk och om hon kan tänka sig att låta mig ge mig ut på egen hand för att leta efter en eller annan murkla, riskan finns att hon känner till att det är lite fel årstid för sådant sökande just nu.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone