Vad kan detta vara? Min gissning är att den vänstra är en tegelsopp, den mellersta en björksopp fastän den är väldigt grå, och den högra en gryn- eller smörsopp.
“tegelsoppen” växte i ett dike med blandad skog, den grå “björksoppen” växte i klunga ute på en skogs-/körväg och den högra växte i enorma mängder längs samma väg. De var alla mycket slemmiga på hatthuden och droppar utsöndrades från rören. Vissa hade antydning till ring men det kanske bara är rester av hinnan. Har aldrig sett ett fastställt ex vare sig av gryn- eller smörsopp. Däremot har jag fått berättat för mig att grynsoppen inte alls är lika god.
I övrigt fann jag ett antal karljohan. Tyvärr blev lilla Matilda 1,5 år getingstucken så vi fick avbryta i förtid.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.