Här är bilder av årets första “kull” av eldsopp. Jag skördade en av de halvsmå; gallrade alltså lite! Den ska ätas och jag undrar om det finns nåt specialrecept att använda, utöver vad Klas säger, bl.a. i boken.
Det är en så vacker svamp som vi har på tre helt skilda platser på tomten och en 15 m utanför.
Samtidigt vill jag be om kommentar till min tråd “Tickor på död tall”, enligt Michael violtagging eller -mussling.
Tyvärr Gula, den jag skördade och en till var “hellarviga” och dög bara till utsäde. Hade inte råd att ta fler, så vi får väl vänta tills de kommer på gräsmattan - om de kommer!
Ska äta KJ (hela köksbordet var fullt för nåra timmar sen) och ostronmussling (skörd i morron) nåra dar istället…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.