Jag ska till Gotland första helgen i september. Har inte bil eller någon annan farkost än apostlahästarna. Kan någon tipsa mig om vart jag ska vända mig Visbys omnejd.Är intresserad av arter som det inte dräller av hemma, inte ute efter att plocka, bara fota.Vi ett tjejgäng ska bo på Visbyfängelse där vi har frigång. Eftersom vi är ett stort cell-skap har vi en 6-bädds-cell.
Tina, du kan vara säker på att ni hittar arter som det inte dräller av därhemma.
Men varför inte hyra bil och försöka hinna med lite mer av Gotland?
http://www.mickesbiluthyrning.se
Annars är botaniska trädgården (DBV) alltid värd ett besök, sen kan man t.ex. fortsätta norrut och gå stigarna nedanför Galgberget. Hoppas att någon annan kan ge besked om hur det ser ut i markerna när det blir dags för er att åka. Lycka till!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.