och fara för mina medtrafikanter har jag antagligen blivit sen den årliga svampnojan slog till.
Kommer ofta på mig själv med att blicken flackar ut åt sidorna vid något “interssant ställe”.
Fick korn på dessa när jag var på väg att köpa en ny kaffebryggare!!
Någon som känner igen sig??
Vad skönt man inte är ensam, hehe.
Har lagt märke till det också att mindre väg(mer grus) och mer skog orsakar en ännu mer flackande blick.
Salatrumpeten det är svårt att ta ÖVA-hjulet när det är långt till jaktmarkerna.
Undras om det finns någon medicinsk term för den här åkomman.
Jag har funderat på att skaffa “skygglappar” men det kanske blir ännu farligare för då ser man inget i ögonvrån utan måste ju vrida ändå mer på knoppen. Ända sättet att inte utsätta sig själv och sina medtrafikanter för Fungitittglosjukan är att låsa in sig men vem kan stanna inne i dessa tider, får nog bli tvångströja på Säter då:) Du får tala om när du ska ut Stefan och åt vilket håll så åker jag åt andra hållet annars är frontalkrocksrisken stor!
:-) åhhh torkar tårarna, så fantastiskt underbart att vi är fler!
Mina barn törs knappt åka med mig i svamptider, kan eventuellt bero på att jag i likhet med flera av er har en flackande blick överallt utom på vägen,,,,,,, Jag lovar detta sker bara på mindre skogsvägar.
Skrattar gott när jag läser alla inlägg! I går tog det mig och maken 2 timmar att köra hem längs en 7 km lång grusväg… Jag kollade högra sidan och han den vänstra och många stopp blev det. Några sträckor körde han sakta medans jag gick i diket bredvid :-) Tur ingen såg oss då..!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.