0 296 visningar

21 svar

Usel bilist.......

Stefan HBG

19 aug 2008 kl. 16:53

och fara för mina medtrafikanter har jag antagligen blivit sen den årliga svampnojan slog till.
Kommer ofta på mig själv med att blicken flackar ut åt sidorna vid något “interssant ställe”.
Fick korn på dessa när jag var på väg att köpa en ny kaffebryggare!!
Någon som känner igen sig??

0

Tanja V

19 aug 2008 kl. 16:55

När min man kör och jag sitter bredvid får jag nästan nackspärr av att försöka se svampar i skogen :-) så ja, jag känner igen mig! Måste väl erkänna att jag tittar rätt mycket ut i terrängen när jag kör själv också..

0

Jea

19 aug 2008 kl. 17:05

Hahaha, jag skrattar gott. jag vill aldrig köra på småvägar den här årstiden, utan låter min käre sambo köra. Det värsta är ju för den stackaren då att jag skriker -STANNA, så han nästan kör av vägen därför.

0

Totte Gbg

19 aug 2008 kl. 17:10

Hahaha va kul o läsa här:)))) Jag känner igen mig ojojoj vad jag gör det :)

0

Göran H

19 aug 2008 kl. 18:40

Problemet är bara att mottrafikanterna inte fattat att det är vänstertrafik som gäller på små grusvägar under svampsäsong.

0

GretheF Skåne

19 aug 2008 kl. 19:40

Kan också vara vinglig framfart av en äldre dam som ser kantarell 25 meter inne i en skog stannar bilen och flänger iväg, låter bilen stå mitt på vägen

0

Salatrumpeten

19 aug 2008 kl. 19:45

Stefan! Gör som jag. Ta cykeln istället. Då upptäcker du ännu många fler fruktkroppar!

0

Stefan HBG

19 aug 2008 kl. 19:58

Vad skönt man inte är ensam, hehe.
Har lagt märke till det också att mindre väg(mer grus) och mer skog orsakar en ännu mer flackande blick.
Salatrumpeten det är svårt att ta ÖVA-hjulet när det är långt till jaktmarkerna.
Undras om det finns någon medicinsk term för den här åkomman.

0

Gula

19 aug 2008 kl. 20:04

Fungusiosis periodicus ???

0

Birgitta F

19 aug 2008 kl. 20:18

Innan svampsäsongen har jag fullt upp med att titta på folks trädgårdar….det är inte heller så fiffigt

0

"JAS" Helsingborg

19 aug 2008 kl. 20:26

Jag har funderat på att skaffa “skygglappar” men det kanske blir ännu farligare för då ser man inget i ögonvrån utan måste ju vrida ändå mer på knoppen. Ända sättet att inte utsätta sig själv och sina medtrafikanter för Fungitittglosjukan är att låsa in sig men vem kan stanna inne i dessa tider, får nog bli tvångströja på Säter då:) Du får tala om när du ska ut Stefan och åt vilket håll så åker jag åt andra hållet annars är frontalkrocksrisken stor!

0

cicki T Belgien

19 aug 2008 kl. 20:40

På den tiden när det begav sig, när både hästen och jag var yngre, jagade jag svamp från hästryggen. Suveränt när det gällde kantareller och KJ! Idag är jag lika livsfarlig som ni andra och tycker absolut att man ska införa vänstertrafik på skogsvägar!

0

Stefan HBG

19 aug 2008 kl. 20:41

Jag lovar JAS hehe.Var och inkräkta på ditt revir för ett tag sedan. Var hundvakt och turen gick via tallskogen men du kan vara lugn hittade bara ett par små champisar på Bostiks fotbollsplan, lät dom stå.
:)

0

Tina Nordberg Kolsva

20 aug 2008 kl. 17:45

Jag förstår ingenting ;) Hallå, hallå nå´n där ??????

0

Jea

20 aug 2008 kl. 18:19

Ja, herregud! Jag gjorde det i dag. Åkte längst en grusväg med barn och barnbarn. Plötsligt skriker min dotter - Mamma, nu kör du ner i diket! Det gjorde jag inte, men parkerade snabbt och plockade massor av godingar.

0

BirgittaD

20 aug 2008 kl. 19:15

Plockade själv stolt fjällskivling på detta sätt idag.

0

Lisa G

20 aug 2008 kl. 19:51

:-) åhhh torkar tårarna, så fantastiskt underbart att vi är fler!
Mina barn törs knappt åka med mig i svamptider, kan eventuellt bero på att jag i likhet med flera av er har en flackande blick överallt utom på vägen,,,,,,, Jag lovar detta sker bara på mindre skogsvägar.

0

Liv U

20 aug 2008 kl. 21:35

Kör Eumoped till jobbet, på en grusväg genom en stor skog i stan, många gånger har jag kört ner i gropar då jag spejat åt sidan istället för framåt. Men perfekt att kunna ta en svamprunda varje dag på vägen hem.

0

Peter, Linköping

20 aug 2008 kl. 21:37

Häromdagen tog det mig en kvart att cykla några hundra meter genom skogen…

Vad är det med svamp egentligen?

0

Gula

20 aug 2008 kl. 21:39

Beroendeframkallande….? ;-)

0

Tanja V

21 aug 2008 kl. 12:06

Skrattar gott när jag läser alla inlägg! I går tog det mig och maken 2 timmar att köra hem längs en 7 km lång grusväg… Jag kollade högra sidan och han den vänstra och många stopp blev det. Några sträckor körde han sakta medans jag gick i diket bredvid :-) Tur ingen såg oss då..!

0

Birgitta D

21 aug 2008 kl. 13:21

I går plockade jag stolt fjällskivling från bilen. ( Åtmindstonne såg dem)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone