Jag hoppas vid de sanna svamparnas totem att det inte är allt för många som gör som Jenny i tråden “Märklig svamp” (Jenny). Det verkar rätt surrealistiskt att det finns människor som idag bara gör såhär, ofattbart jag blir bestört. Jösses!
Ok JAS, jag skrev en tråd som heter “Trollen och solen”
På svampguiden finns många goa personer som bryr sig om varandras väl och ve. Många reagerar starkt, färgstarka och kreativa som ni är :-)
Detta är något som kan locka till sig troll. Så när vi reagerar med på tokigheter, så får trollen sin belöning.
Upprördheten och bestörtningen det är deras bränsle.
Så det kan vara klokt att gå förbi inlägg som har trollets “profil”.
De tappar sugen när reaktionerna uteblir.
Det har du rätt i Irene F.
Något som kan vara vettigt, är att ställa en vänlig fråga, som Mattias Andersson gjorde i tråden “Märklig svamp”.
Han frågade “Kan du beskriva miljön lite bättre var du hittade den? Det kan underlätta identifieringen.”
Blr det knäpptyst då, är det nog läge att fundera på seriositeten i det hela.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.