Jag har varit där några gånger men inte i fjol. Det går vägar lite överallt och det är inga problem att parkera bilen Affe. För 2 år sedan hittade jag mycket Brunsopp och det var mycket kremlor, överhuvudet taget så har jag upplevt det som att det är gott om svamp i området.
Prova trakterna kring Veberöd / Idala, men var beredd på att vika av från stigarna, eftersom detta ställe är välbesökt. Mycket Kantareller och Svart Trumpetsvamp, men även Trattkantaleller och olika Soppar.
Även skogarna kring Vombsjön är bra för framför allt Stolt fjällskivling samt Kremlor.
Ytterligare tips är skogarna kring Sjöbo, Höör, Hörby, Sturup/Bökeberga.
Välkommen till Skåne Jon. en del ställen har du redan fått svar på. jag har samma problem ibland men trattisar hittar du också i S.T Olof, Österlän har gott om Karl Johan, andra sopp . Blentarp riskor och naturligtvis höör, hörby hela vägen till Hässleholm. Söderåsen är inte dumt att utforska. Var bor du själv. Vi kan åka på en svamptur tillsammans.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.