Tror nog att detta kan bli ett rekordsvampår överhuvudtaget.
Det växer svamp överallt i mängder. De som utmärker sig hittills här i Salatrakten är Karljohan, Citronslemskivling, Grynsopp, Smörsopp och massor av olika Kremlor. Far ringde och tipsade idag om ett ställe med Stolt fjällskivling.
Hur skall detta sluta. :)
Mvh
Jag pratade precis med bror och han har gjort småturer och kan konstatera att det är rikligt av det mesta. :)
Lite obehagligt med de här storskogarna bara, som man inte är van vid. Lätt att gå vilse.
Vi gjorde det förra året. Först ville ingen av oss erkänna att vi gått vilse, men efter en halvtimmes tystnad kunde jag inte hålla mig.
- Fan vi är vilse!
Vi fick lite panik, men ganska snart hittade vi ett traktorspår som ledde oss tillbaka till ursprungsplatsen.
Puh! Vilken pärs! :)
Mvh
Hanzzon! Du är inte ensam om att gå vilse i pannkakan. Med mitt usla lokalsinne har jag vid ett flertal tillfällen irrat runt 3-5 timmar i skogen. Samtidigt ser jag det som en utmaning, för i slutändan hittar jag alltid hem. Detsamma gäller fisketurer på Långforsen, då jag inte är simkunnig! Det är väl därför det kallas sportfiske. Redan som barn gick jag vilse i Arvika- en av sveriges minsta städer!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.