Vad var det jag såg på en granstubbe igår. Rosa, seg svamp utan smak, ungefär 2 cm hög och förgrenad i topparna, ungefär som fingersvamparna. Försökte mig på en närbild som tyvärr blev suddig.
Det andra, klibbigt på en liggade tallstam, vad är det ?
Äntligen slår jag mig till ro och börjar med att tacka dig Irene för svaren , även på fjällskivlingsfrågan.
Jag undrar om du eller någon kan svara på vilken art det är som är svagt turkos både på hatt, skivor och fot och luktar lakrits. Hattstorlek 4 - 5 cm och vad jag hittade den minns jag inte och ingen bild.
Förvisso, och det kan också ha att göra med att vi lägger olika betydelser i ord som beskriver smak och doft, men jag tycker att det är stor skillnad mellan lakrits/anis-doft och bittermandel, så jag undrade om det fanns variation i doft mellan olika exemplar, precis som de små gynnarna varierar i utseende.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.