0 214 visningar

14 svar

Svampar - Överskattade

Svampslaktarn

14 sep 2002 kl. 21:31

Vill bara säga att det här med svamp är ytterst överskattat, har själv gått en svampkurs nu i höst och jag kan bara säga att dessa små as till livsformer är otroligt överskattade som underhållningsobjekt.

0

Bengt Syndh

15 sep 2002 kl. 01:27

Att kalla svampar för as var verkligen begåvat! Du verkar ha missförstått vitsen med att gå en svampkurs.

0

Lisa

15 sep 2002 kl. 16:46

Alla har vi våra olika intressen. Är det underhållning du vill ha så får du väl skaffa en parabolantenn istället!

0

Svampzlatan

16 sep 2002 kl. 16:44

Gå ut i skogen och plocka en stor flugsvamp. Utav den kan du säkert bygga en egen parabol.

0

"Dressören"

16 sep 2002 kl. 22:19

Varför försöker du inte lära svamparna några cirkuskonster, då kan du få väldigt bra underhållning!

0

Lingonris och kyckling

18 sep 2002 kl. 13:01

Vaddå överskattat !
Jag har då aldrig skattat för någon svamp. Jag underskattar svampen.

0

Elisabet Bååth

18 sep 2002 kl. 15:56

Du verkar inte klok i huvudet! En normal människa lever ju för och med svampen. Du kommer snart inse att svamp har så mycket mer att erbjuda. Jag har till och med svampsporer som tapeter!

0

Svampjäsaren

19 sep 2002 kl. 01:31

Jag använder jästSVAMP när jag gör vin. Jag har jätteroligt när jag dricker upp det! Dessutom så skattar jag inte för hemgjort vin. SKÅL FÖR SVAMPEN!

0

Anders

20 sep 2002 kl. 14:01

Elisabeth:Har du alltså sporavtryck på dina tapeter?
Blir det inte lite ömtåligt och randigt?

Må bäst…

0

Svempa

21 sep 2002 kl. 00:30

Jag tillverkar kondomer i glada mönster med olika svampmotiv, motverkar svampinfektioner…

0

Svempa

21 sep 2002 kl. 00:35

Den stora försäljningssuccén i år har utan tvekan varit “Karl-Johanskondomen”, kondomen utan innehåll.

0

Marina Jansson

5 okt 2002 kl. 11:54

Ja men det var ju jättebra att du tänker låta bli att plocka svamp. Då blir det ju riktigt trevligt att gå ut i skogen.

0

Jompa

10 okt 2002 kl. 14:46

Man blir vääldigt kul i huvudet av röd flugsvamp!
Visste ni att man kan göra knark av kantareller?!
Jag har hört att man kallar det för O.I.M ; ontimagen!

0

Seriös

11 okt 2002 kl. 19:19

Jompa, jag säger bara en sak: PUST!!!Att du orkar…Skaffa dig ett liv

0

Dämpa

11 okt 2002 kl. 23:47

Håller verkligen med “seriös”.Men det gäller inte bara Svempa, utan även en del andra inlägg på detta forum.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone