0 228 visningar

12 svar

Appropå särskrivningar

Evus

4 nov 2005 kl. 15:42

Gör en ny tråd om detta….fast detta är ett svampforum…

Eftersom jag är intresserad av trädgård och blomster brukar jag vara inne på Allt om trädgårds forum, då och då.
http://www.alltomtradgard.se/
Jag blev lite full i skratt nu när jag var där ( smått och gott, ej trädgård), ja då pågår också där en disskusion om särskrivningar.
En forumist lämnar även nedanstående länk till en rolig hemsida i ämnet.

http://www.skrivihop.nu/propaganda/brasklapp/

....hoppas nu ingen tar illa upp för detta mitt “ickesvampinlägg” jag tyckte bara det var så kul, eftersom vi varit inne på ämnet i “gula kantarell- tråden”

0

Kassa Apparater

5 nov 2005 kl. 14:28

Kunde inte låta bli. “Allt om trädgårds forum, då och då” och “trädgårds forum”. Vi kan tacka Bill G och “Word” för detta med de vanliga särskrivningarna.

0

Evus

5 nov 2005 kl. 15:41

Hej på dej Kassa Apparater.

Vad menar du? Skriver man ihop dåochdå? Näeej, det ser ju knäppt ut.
Möjligen om man stavar/skriver “dåodå”.

0

Irene A

5 nov 2005 kl. 17:41

Det handlar inte bara om särskrivning. Det kan vara lika illa att sätta kommatecken eller citationstecken på fel ställe.
I det här fallet hade “Allt om trädgårds” forum blivit förståeligt.

0

Evus

5 nov 2005 kl. 19:27

Oj, hoppsan.
Det gäller visst att ha tungan rätt i mun när man skriver här på “SvampGuidens” forum.
Så att alla förstår.

0

Irene A

5 nov 2005 kl. 21:21

Det måste ha gått väldigt långt med särskrivningsproblemet, när “Kassa Apparater” utgick ifrån att ett ord var särskrivet fast det inte alls var det…

0

Toppmurklan

5 nov 2005 kl. 23:57

Har sett annonser där man söker kassa kassörskor - vad tror ni om det?

0

Evus

6 nov 2005 kl. 00:03

Det enda jag ville med mitt inlägg var att ge er alla en länk till en rolig hemsida.

Ett gott skratt förlänger livet.

0

Kassa Apparater

6 nov 2005 kl. 11:06

Det var “trädgårds forum” jag reagerade på. Inte för jag är är någon höjdare på att skriva men borde det inte vara “trädgårdsforum”? Ta inte illa upp, det var inte min mening. Tycker det är mycket roligare att vara ute i skogen än att vara elak. Önskar er alla fortsatt trevlig helg.

0

Irene A

6 nov 2005 kl. 11:24

Nejdå, det här gången syftade det på tidningen “Allt om Trädgårds” webbforum.
Ska man skriva på korrekt svenska markerar man inte genitivformer med kolon eller apostrof numera, så det kan lätt leda till missuppfattningar..

0

Irene A

6 nov 2005 kl. 11:25

Förlåt - “den här gången” heter det förstås :-)

0

/Anne-Marie

6 nov 2005 kl. 17:37

Hej Evus!
Tack för länken som var trivsam, den förde mig dessutom vidare till http://www.avigsidan.com/
Många goda skratt.

0

Evus

7 nov 2005 kl. 16:46

Hej Ann-Marie.
Vad roligt att du uppskattade länken.
Det är härligt att få sig ett gott skratt emellan varven.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone