0 343 visningar

9 svar

Fyyy..

Stefan HBG

24 aug 2008 kl. 14:02

vad dom är hemska, får verkligen hoppas dom inte är förtjusta i all svamp. Bara för ett par dagar sedan var detta en vacker ticka.
Antalet igår var säkert det tiodubbla….

0

Charina, halland

24 aug 2008 kl. 14:10

När jag kom från svampskogen idag gick jag direkt ner i källaren för att vittja tvättmaskinen. Öppnade tvättstugedörren ut till trädgården, o vad låg där i trappan, vilt(?) pippande?! :-O jo, givetvis två mördarsniglar. De är döda nu! *hehe*

0

Nina A

24 aug 2008 kl. 15:59

dom dog nog lyckliga Charina :D

0

Charina, halland

24 aug 2008 kl. 16:44

En önskedöd!!

0

Arne K

24 aug 2008 kl. 17:15

Önskedöd? Jag tvivlar på att sniglar parar sig för att det är skönt, du förhindrade dem ju från att försöka sig och därför uppnådde de ju ingenting. Därför var det väl en ganska meningslös och onödig död. Ser inte varför man vill ha ihjäl allting som inte är sött och ulligt som små kattungar. Sniglar äter upp svampar och små kattungar river sönder tapeter. Inte dödar man de där små ullbollarna, de säger man på sin höjd fy till, sedan klappar man på dem och ser glad ut. Det är illa hur folk kan skilja på djur och djur bara sådär.

0

Stefan HBG

24 aug 2008 kl. 17:51

Ojdå, inte visste jag att du var sån djurvän Arne K. Vill du ha ett par dussin mördarsniglar att kela med kan du få av mig *S*

0

Charina, halland

24 aug 2008 kl. 17:53

Han kan få de övriga som inte fick vara med på orgien med ...*går genast ut o plockar*

0

Arne K

"JAS" Helsingborg

24 aug 2008 kl. 17:58

Hej Arne du kan åka till min farsa han heter föresten Arne och det gör jag med som mellan namn, hos honom kan du få hur många som helst och gör du som man bör göra med kattungar när man får dem, betala en femma st eller så så är hans utlandsemester räddad i höst.

0

Arne K

24 aug 2008 kl. 19:14

Vad skulle jag med en massa sniglar till? Jag påpekar bara att det är väldigt onödigt att döda massa sniglar helt utan anledning. De hör väl hemma i naturen, men ändå gnäller ni över att de äter eran svamp, finns i eran trädgård, etc. och dödar dem så snabbt ni ser en. Jag förstår inte varför man bara inte kan flytta på dem eller skydda sin trädgård mot dem, det finns massvis med metoder där man inte nödvändigtvis bgehöver döda dem. Sedan förstår jag definitivt inte varför man skulle skriva något så hemskt som “De är döda nu! *hehe*”.  Känner man sig duktig och tycker att det är lustigt att man just dödat två försvarslösa djur som bara råkade befinna sig någonstans där man inte tyckte att de borde vara. Sedan vad jag menade var inte att man kan jämföra en snigel och en katt som sällskapsdjur, det var väl ganska självklart. Vad jag menade var att det är konstigt hur man kan känna sympati för ett djur och inte alls för ett annat. Visst kan det vara lättare med vissa eftersom de uttrycker sina känslor tydligt och gör det på ett sätt vi kan relatera till. Men att sitta och skratta åt att man just mördat sniglar. Det låter lika hemskt om än inte lika patetiskt som när jägare står uppraddade framför en älg som de skjutit och känner sig duktiga. “Nu har vi gjort en riktig bedrift, nu har vi mördat ett oskyldigt försvarslöst djur!”.

0

Joachim Krumlinde

24 aug 2008 kl. 19:25

Jag gillar mördarsniglar. Mina trädgårdsmöbler av vit plast stod ute hela vintern och blev alldeles gröna av alger. Så kom sniglarna och åt upp algerna så nu är stolarna vita igen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone