Jag vill berätta en liten episod från igår. Min dotter och jag plockade svamp och eftersom ingen av oss har bil åkte vi buss till svampskogen. När vi skulle hem igen var det en ung invandrare som körde bussen. Han tittade ner i våra välfyllda korgar och frågade om man måste ha licens för att få plocka svamp! Då tänkte jag att vi nog inte alltid förstår hur gynnade vi är som bor i ett land där man får röra sig fritt i skog och mark.
Jag träffade en herre från forna Jugoslavien” i Råådalen i höstas han frågade i stort sett samma sak och han hade varit i Sverige i flera år. Är det detta som regeringen och invandrarverket kallar för intigration. Han blev mycket förvånad när jag förklarade att det i stort sett är fritt fram om man bara visar hänsyn. Träffade honom några mån. senare med svampkorg och fru och de strålade av lycka vad glad jag blev :))
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.