Hej!
Kommer ni ihåg att det var någon på forumet som sökte folk som ville kolla på Jättetrattskivling efter en lite skalbagge,den var visst väldigt sällsynt!
Jag skulle vara med och samla in men förra året kom det inga jättetrattskivlingar hos mig och i år har jag heller inte sett dem ännu!
Det var ju synd att jag oxå glömt detdär med baggen. Kunde kanske fått ett foto på den om jag kollat igenom denhär högen…
En liten lustifikation runt detta fynd:
Jag var ute med en grupp som ville ha en svampguidning. Vi avslutade dagen med att ta vägen förbi ett ställe där jag råkade nämna att det kunde finnas stolt fjällskivling. På vägen upptäckte vi att fyra personer saknades i gruppen.
Nån ringde på mobil och kollade var de tagit vägen.
-Vi är redan framme och plockar stolt fjällsklivling, blev svaret!
Vi knallade vidare och fann de fyra stolt poserande runt en uppkastad hög med svamp….se bild…
foto: Bo E-son
Jaaa..
Nu är jag här, har haft fullt upp med att artbestämma skalbaggar jag fått av Jan A från jättetrattskivling säkert bortåt 100 ex!
Stort tack Jan!
Tyvärr var det tre närbesläktade arter i materialet men inte den eftersökta.
Är någon intresserad av att samla in baggar på jättetratt så skickar jag insamlingsrör och instruktion.
meila mig på johnny.lindqvist@astrazeneca.com
Hälsningar
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.