Hat en kanske här förbjuden fråga, då det inte handlar om svamp!Men här tycks många veta mycket om allt..
Har köpt stora vita bönor i skidor, men hittar ingenstans hur man ska tillaga dessa i färskt tillstånd!? ta ur dom ur skidorna gissar jag, men hur länge ska dom kokas tro??
Är bönorna färska så borde de vara mjuka i rått tillstånd. Vita böner är mycket användbara och när det gäller koktider och så borede de vara jämförbara med bondbönor så kolla på dessa och sedan kollar du recept på nätet det är bara att googla på “vita bönor” så dyker det upp.
nej, mjuka är dom ju inte i rått tillstånd. ok, betydligt mindre hårda än torkade men knappast mjuka. som rå potatis typ. ja, koka utan skidan precis som bondbönor.
på tal om bondbönor, ska kanske äta det imorgon. älskar bondbönor! brukar koka dem i ganska salt vatten och när de är färdiga och jag hällt av vattnet så rör jag i mkt hackad dill. jättegott! de flesta skalar varje böna efter kokning, men jag äter allt.
Vita bönor tycker jag e godast i någon tomatsås/tomatgryta med vitlök och italienska kryddor. aldrig gjort själv i tomatsås men blivit bjuden några gånger.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.