Idag har jag mestadels suttit vid datorn med nackspärr och inte fått någonting gjort.
På eftermiddagen bestämde jag mig för en lite längre promenad med hunden som bara fått korta rastningar idag. Vi brukar gå längs en liten fågelsjö, och vi hittade oväntat massor med svamp. Jag hade varken svampbok, kamera eller något att bära i, men lite tog jag hem ändå.
Jag hittade massor med soppar (som jag ännu inte artbestämt) och såg även massor av, av vad jag tror var, fina panterflugsvampar (brun flugsvamp). Tyvärr var många soppar stora och dåliga.
Hur fort växer soppar så att man kan gå dit och plocka nya?
Nu ska jag fundera vad för soppar jag funnit och sedan tvätta min jacka (som jag fick offra att bära hem svampen i)
Jag tror det är iaf två olika sorters soppar, för tre mindre ser ut som strävsoppar på foten, men det gör inte de andra
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.