0 210 visningar

10 svar

Stenmurkla!

tage

7 nov 2005 kl. 18:01

Ur led är tiden! Stor och fin stod den där, stenmurklan. Fler som har hittat någon? Fyndet gjordes i Torsebo, Småland 7 november.

/tage

0

klas jaederfeldt

7 nov 2005 kl. 18:07

biskopsmössan kan ibland se lika ut som stenmurkla

0

tage

7 nov 2005 kl. 18:26

Men icke denna gång. Svärmor med 60 års vana i “murkelträsket” är stensäker.

/tage

0

Bo Reyer

7 nov 2005 kl. 18:31

Jag vill bara säga grattis till en stensäker murkla!Hur led är tiden? Jag plockade årets första trattkantarell i mitten av februari.

0

Cobran

8 nov 2005 kl. 11:59

Ta det säkra före det livsfarliga! Följ svärmors råd och behandla murklan därefter!

0

per-axel karlsson

8 nov 2005 kl. 21:06

kan denna tid på året vara en falsk biskopsmössa - Gyromitra ambigua.
mycket lik stenmurkla. inget är dock 100 procent säkert i biologin.

0

Irene A

9 nov 2005 kl. 22:17

Läste i en kvällstidning idag att vitsippor blommade nu, någonstans i Sverige. Om man ska tro på det, så håller jag det för ungefär lika sannolikt som stenmurklor så här års, så det kanske var stenmurkla i alla fall..

0

Helena

10 nov 2005 kl. 08:00

Jodå Irene du ska tro på det där med vitsippor.
Jag har två stycken som blommar nu på min tomt. Tyvärr har jag ingen bra kamera annars hade jag tagit kort på dom.

0

Kapten Hammock

10 nov 2005 kl. 21:32

Så sent som förra veckan blommade vår kaprifol, och veckan innan hade vi både rosor och smultron här i Vänersborg. I Skåne blommade en del rosor fortfarande under den gångna helgen.

0

Affe

10 nov 2005 kl. 23:16

Jäpp, nog blommar rosorna här i Skåne fortfarande.

0

Birgitta

10 nov 2005 kl. 23:39

Grannens Clematis har inte blommat på hela sommaren men 1/11 slog den ut.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone