0 487 visningar

7 svar

Doft/lukt torkande svamp?

Lilla My

27 aug 2008 kl. 08:35

Håller på att lufttorka Karl-Johan för första gången på flera år, eftersom tillgången varit dålig länge, och slogs igårkväll av att de doftar ganska starkt, litet sött, under torkningsprocessen. Gick igenom alltihop och ingen av mina tunna svampbitar hade blivit dålig, de är nästan torra, men ska de verkligen lukta så starkt att de känns i rummet intill? Har fler tänkt på samma sak?

0

anithau

27 aug 2008 kl. 09:20

JA; det doftar, för min del i hela lägenheten. Jag njuter av Kalle´s doft.

0

Boman

27 aug 2008 kl. 09:27

Hej Lilla My! Jo, KJ doftar/luktar liksom andra torkande svampar ganska mycket. Många doftämnen frigörs under torkningen. Lycka till med torkandet!

0

Lilla My

27 aug 2008 kl. 09:59

Tack, jag undrade faktiskt om något blivit fel, men nu har ni lugnat mig :) fast så blir det väl när man inte torkar så ofta, man glömmer nog en del…

Jag ser fram emot mustiga grytor och sås på KJ i januari, när snöstormen ryker utanför köksfönstret och man inte ens kan röra sig i skogen för all snö ... längtar!!

0

Tanja i Gagnef

27 aug 2008 kl. 13:02

Vi som tycker att svampar på torkning luktar gott ska vara glada..! Min man klagar och tycker det luktar fotsvett!! Men han äter svamp i alla fall ;-)

0

Lilla My

27 aug 2008 kl. 13:37

Men Tanja, det luktar faktiskt lite fotsvett… mina katter tycker det luktar vääääldigt gott, men det tycker de om mina gamla gympadojjor också *hehe*

0

Tanja i Gagnef

27 aug 2008 kl. 13:41

Ja jädrar - nu när du säger det - mina katter är också intresserade av den torkade svampen!! (Och gamla skor..)

0

Lilla My

27 aug 2008 kl. 14:18

*hehe* jo, så är det att vara kattmamma! Man får ett gott skratt ibland :D

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone