ja,det är sant, ännu är de riktigt små och inte så fruktansvärt många heller.Men jag glädjs åt denna lyx. De växer runt en gammal spireabuske, mitt mellan en lind och en lönn. Busken är ful och vi hade tänkt ta bort den.Är det någon som tror eller vet om svart trumpetsvampen har någom nytta av busken. Jag vill ju att svamparna ska komma upp flera år.
Såg dem där en gång förut, den gången efter att gubben gått över med gräsklipparen. Fö är trädgården full med svamp, jag hittar nya arter varje dag. De tar vi lite senare.
I blött tillstånd kan de visst se ut så. Var ute och plockade en del i förrgår när det regnade och visst kan de se ut så. Jag tror att Tina kan bedöma en av våra mest lättigenkännliga svampar. Dessutom är hon en duktig fotograf så bilden är det inget fel på. Hon har varit med här ett bra tag på forumet så där tror jag definitivt inte att hon misstar sig alls. Till Tina: Du är en lyckost!! Och till alla: Ha en trevlig helg.
I går var det torsdag och dax för mätning igen. Men uj uj, vad är på gång? De har inte vuxit ett skvatt. Det har minsann regnat, kanske det är solen som saknas.
Hittade på mitt över 20 år gamla ställe så vi klarar oss ett år om vi snålar lite.
Idag ser det ut som på bild 1 , jag drömmer om… bild 2
Natti, natti ha en skön helg.
Ack, ack, ack den stora skörden uteblir helt ;) De har helt stannat i växten. Jag tror inte de gillade att vi krattade i våras och sedan klippt gräset hela sommaren.Vem kunde veta att det skulle växa trumpeter där. Från och med nu får naturen helt på egen hand sköta den delen av trädgården. Ok, lite vatten.
Vi har sedan början på 80-talet åkt 4 mil till ett ställe o plockat svart trumpet. I år med lärdom från detta forum gav jag mig fanken på att de borde finnas i ekhagarna 100-200m från trappan.
Jodå, där fanns de på en del fläckar som vildsvinen inte kommit åt.Man går inte förbi skogen efter svamp.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.