Jag älskar foto och jag älskar svamp, så varför inte skapa en tråd där vi lägger in våra bästa/härligaste/snyggaste eller kanske roligaste svampbilder.
Eftersom det är min tråd så bestämmer jag in reglerna… :-)
1. Man måste ha tagit bilden själv.
2. Om man vet vilken svamp det är så skriver man det på bildkommentaren (annars får andra gärna lägg in synpunkter på vilken svamp det kan vara om de har några förslag eller rent av vet).
3. Nä, nu var det inga fler regler… enkelt va?
Jag börjar tråden med tre bilder, tyvärr vet jag inte vilken sorts svam det är på någon av bilderna.
vet tyvärr ej vad det är för svampar
Tack! Min väninna hade så brått att jag inte hann lägga mig på mage. Men, det kom fler svampar och hon stack med sin hund och jag gick och fotade med min. Jag fick gena för att hinna tillbaka till bilen (det är en 7,5 km runda). Vi går nog samma tur i afton så jag kan ta en ny bild. Men det verkar blir dåligt med sol.
Men visst var den läcker? Och kotten bakom ser ut att sväva.
Ok tackar:)
http://en.wikipedia.org/wiki/Bump_(Internet)
Jag har valt ut några bilder jag gillar; Ametistskivling med blixt, långfotad röksvamp och en korg full med härliga svarta trumpetsvampar, jag har aldrig hittat så många i mitt liv. inte ens sammanlagt.
ametistskivling, långfotad röksvamp, korg med svart trumpetsvamp
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.