Plockade mina (nästan) första kremlor idag, enligt “smaka-spotta” metoden. Och ja, jag är säker på att det var kremlor, har bara svårt att se skillnad på alla sorterna fortfarande. “Brände” mig på tungan några gånger, mycket bra metod tycker jag, det känns verkligen.
Nu till mitt problem; dom blev inte alls glada av att behöva samsas i papperskassen tillsammans med tunga soppar och mängder med blodriskor; kom hem med ett gäng trasiga, smuliga kremlor, och “skiv-rester” på all annan svamp.
Hur gör ni vana kremleplockare? Lägger ni kremlorna för sig i egen korg/kasse eller är det bara mina som går sönder?
För övrigt verkade larverna vara mer än lovligt förtjusta i just kremlorna, säkert bara för att jag äntligen skulle ge mig på att plocka dom. =)
Vildsvinskäkar?! Plockar du såna också? I helgen besökte jag mina föräldrar och kom in från skogen med, förutom all svamp som tacksamt mottogs, ett helt perfekt kranium av vad jag tror är en rävunge, mjölktänderna kvar, en tappad, och små, små risgryn till nya hörntänder på utväxt. Mamma blev inte lika imponerad av det som av svampen, haha!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.