javisst, skäggriska är det. Jag tar av skägget, bitar den i kallt vatten och sköljer väl, kokar av den i mycket saltat vatten tills bitarna sjunker. Kyler av dem snabbt i kallt vatten, kramar ur det mesta vattnet och fryser in. Mycket god och matig stekt med lite lök bara. God i stuvning, paj och pastej också. Jag gör även färs på svamp, där slinker den med. Den är pepprig i smaken, därför måste kokas den av.
Tackar, och jag tog inte illa upp, det är stooora korgar, se;-)
Svampen är omhändertagen, Kj, sandsopp, stolt fjällskivling och trattkantarell/rödgultrumpet torkar på nät. Kantarellerna blev risotto till middag, svärföräldrarna fick en liter och två påsar ligger i frysen. Citronslemskivlingarna ligger redan i frysen de med. Riskorna är kokta och på kylning på balkongen liksom blodriskor och blandsvamp(soppar, småbitar av kantarell, blek taggsvamp). Imorgon bitti åker de in i frysen också.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.