0 154 visningar

9 svar

Svampkorg till salu

Bengt Sandh

15 nov 2005 kl. 22:09

Eftersom säsongen snart är slut och jag inte har plats för min korg längre i garaget kommer jag att sälja den till höstbjudande. Den har inte gått en meter ens, har bara varit fast förankrad i min starka hand under tolv säsonger. Den är väl inburen, har AC, farthållare, stort bagageutrymme, skivlingbromsar, och drag. Den är besiktigad och servad varje säsong utan anmärkning. Det enda jag har bytt är botten, handtag och själva väggarna. Den saknar taklucka men sådan finns att köpa som tillbehör.

Köparen hämtar korgen på överenskommen plats.

Jag själv, här nedan kallad Bengt Sandh, säljes i befintligt skick men ingår ej i köpet av korgen, som säljes i obefintligt skick.

0

Evus

15 nov 2005 kl. 23:04

Jag är första “ting”.
;.-))))

0

Affe

16 nov 2005 kl. 01:24

Går det bra att byta mot en damcykel utan bakhjul?

0

Bengt Sandh

16 nov 2005 kl. 02:17

Affe,

Ska höra med Svea, hon har alltid tjatat om att få en cykelkorg. Jag känner en som har en verkstad som svetsar ihop just gamla damcyklar med gamla svampkorgar som han sedan saluför som - ja just det - cykelkorgar.

0

Bengt Sandh

16 nov 2005 kl. 20:58

Nu är snart auktionen på min fina svampkorg avslutad. Senaste budet är 11:50.

Auktionen avslutas fredag 051118 kl. 23.55. Jag skickar också med en slägga utan extra kostnad.

0

AK

16 nov 2005 kl. 21:30

Bengt!
Du har väl inte fått korgen av Svea? Ni som snart ska gifta er…

0

Svartn. Kantarellen

16 nov 2005 kl. 21:36

Istället för slägga kan du gärna skicka med din gamle vän(?) Finn. Om man inte finner svamp alltså. Fann honom senast på en vis-kryssning till Finland förra veckan.

0

Bengt Sandh

16 nov 2005 kl. 22:15

Jag har nu bestämt mig för att ge Svea korgen. Tack för den strålande idén, AK.

Enda möjligheten att jag ska ångra mig är att jag får ett bud som överstiger 11:50.

Förresten, vaddå Finn? Finn svampen? Knappast, den har jag redan funnit.

0

Freya

16 nov 2005 kl. 23:18

kunne det tænkes at du ville bytte for 2 stk. hjemmegjorte fluer til fluefiskeri min mand selv har lavet?
Og er der mulighed for at du kan sende korgen til Danmark med pakkepost?

0

Kapten Hammock

17 nov 2005 kl. 19:54

Nejnej!
Ge inte Svea korgen! Jag kanske kan byta till mig den mot en sprillans ny nobb, så kan Svea få den i stället.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone