0 671 visningar

44 svar

Bengt Sändh

Bengt Sandh

17 nov 2005 kl. 23:52

Bra att de flesta har insett att Bengt Sandh inte är samma person som Bengt Sändh även om namnen är lätta att förväxla. Jag vill givetvis inte att herr Sändh helt oförskyllt ska behöva lida för att jag ibland är tveksam till att livet bara är ett stort, grått och humorlöst allvar.

Bengt Sändh är bra på sitt och jag på mitt. Enda likheterna mellan honom och mig är att vi båda kan en del om svamp och att vi har musiken gemensamt. Han i visbranschen och jag i rockbranschen.

Funderar på om det skulle vara möjligt att anordna en fest i vinter för alla idoga skribenter här på forumet då vi kunde träffas och “se varandra i ögonen”.

Om intresse finnes kan kanske någon lägga upp en ny tråd för att undersöka intresset. Det skulle kanske inte vara omöjligt att få ihop runt 100 personer inkl. alla vänner och bekanta oavsett svampintresse. Mitt band som kör en renodlad Rock’n rollshow kan stå för underhållningen. Tyck gärna till så får vi se vad det kan leda till!

0

Gunilla

18 nov 2005 kl. 08:35

Låter som en kanonidé!Kommer!

0

Svartn. Kantarellen

18 nov 2005 kl. 09:36

Mycket bra idé! Jag är också musiker, proffesionell men inom annan genre. Min svamptokiga fru följer säkert med! Trodde att Du var Sändh för han lär ha boning i Spanien och inte då kunde skriva Ä på sin dator….

0

Gittan

18 nov 2005 kl. 11:34

Var någonstans i detta avlånga land skulle man kunna tänka sig att detta ska äga rum?

0

Affe

18 nov 2005 kl. 12:56

hade säkert kunnat bli kul, frågan är var?

0

Susann

18 nov 2005 kl. 14:40

Blir det svamp till middag så kommer jag ;-)

0

Bo Reyer, Sala

18 nov 2005 kl. 16:46

Jag kommer om cykelavståndet och väglaget tillåter.  Var skulle denna eventuella träff äga rum?

0

Evus

18 nov 2005 kl. 18:11

Jag tror alla fall att det är lite luuurt.
Kan det verkligen finnas två svampkunniga Bengt med snarlika efternamn som har denna humor och otroliga skicklighet i “lek med ord”. (som jag tycker är TYPISKT Bengt Sändh)
Sen sysslar båda “Bengtarna” med musik också....

Nåja, roliga är båda två i vilket fall som helst.

0

Irene A

18 nov 2005 kl. 21:31

Är också skeptisk, men den här “gula kantarellen” kanske kan förnöja en musikintresserad Bengt, vilket efternamn han än har…
Se det som ett bidrag till festen, den lär inte bli av i närheten av Umeå inom överskådlig tid i alla fall :-)

0

Irene A

18 nov 2005 kl. 21:31

0

A.Norudde

18 nov 2005 kl. 22:14

Men hallå! Vilka tråkmånsar en del är! Nu försöker Herr Bengt utan Ä på att göra en väldigt social o trevlig sak, att man kan träffas o ha trevligt! Hur “svensk” får man vara?! Vad är ni rädda för? Jag älskar svamp!!!

0

Svartnande Kantarellen

18 nov 2005 kl. 22:27

Kan det vara i Herrljunga!

0

Bengt Sandh

18 nov 2005 kl. 23:28

Hej alla!

Av intresset att döma skulle det vara intressant att börja planera svamp-och musikfesten på öländskt allvar. Inte så att jag menar att festen skulle ske på Öland, men på allvar. Eftersom jag då och då häckar i Västergötland och känner lite folk i hotell- och restaurangbranschen så går det att hyra in sig med mat, hotellrum och rock’n roll-show i dessa trakter till en rimlig kostnad.

Eftersom det krävs noggrann planering för att få allt att funka så kan jag tänka mig att en fest någon gång i februari-mars skulle kunna vara fullt genomförbar.  Om intresset skulle visa sig vara tillräckligt stort så åtager jag mig att undersöka vad det skulle kosta per person inkl. övernattning, supé, dans och show någonstans i Göteborgstrakten.

Som utgångspunkt vill jag sätta en nedre gräns på 50 pers. och en övre på 8.651 pers.

Programmet skulle kunna i stora drag bestå av:

Lördag middag:

Mingel med tilltugg och välkomstdrink.

Svampföreläsning av t.ex. Michael Krikorev och/eller Klas Jaederfeldt.

Supé med 50-60-talsshow (Elvis, Mushroom Kings, Jerry Lee Lewis, Shadows, Chuck Berry, Cliff Richard, Beatles, Creedence Clearwater Revival, Fats Domino m.fl.).

Ståupp-show med Bengt Sandh.

Om detta är intressant, skriv in ditt namn och antal personer i tråden “Svampfest med Bengt Sandh”. OBS! Detta är bara en intresseanmälan utan något slutgiltigt bindande.

0

Birgitta

19 nov 2005 kl. 21:09

Eftersom datavärlden inte kommer att acceptera åäö är det ju logiskt att sändh blir sandh.Blir kul att träffa alla på fästen. Längtar.

0

ANN

30 nov 2005 kl. 14:16

var och när???

0

Bengt Sandh

30 nov 2005 kl. 22:30

Hej Ann!

Gå in och kolla under rubr. “svampfest med Bengt Sandh” sista inlägget. Där har du alla detaljer.
Hoppas att du anmäler dig med ev. följeslagare.

Hälsningar

0

Peter Niklas

7 dec 2006 kl. 14:45

I arslet på en gris, som Bengt själv skulle säga!

0

Gittan

7 dec 2006 kl. 14:52

Det där var ju inte ens roligt!

0

den rockande kobran

7 dec 2006 kl. 16:07

Nä, alla kan ju inte va lika roliga som herr Sandh (i sina bästa stunder).

Ja bara att höra honom sjunga rock´n roll vore värt en fest eller hur?
Vill minnas att detta var på tapeten förra året oxå men det blev inget.
Svårt att få till med transporter, kostnader & allt sånt.

Trots allt äör vi ju ett forum som (just nu tror jag) sträcker sig från Portugal i söder till Norge i norr (eller var det nån på Island oxå?).

I mån av tid, pengar och fungerande tåg / buss-förbindelser med festplatsen låter det mycket lockande!

Den som lever får se!

0

Birgitta F

7 dec 2006 kl. 17:01

Jag kan erbjuda gratis konferenslokal och festlokal . Sen kan jag nog också låna ut både min kockande man och dotter till att duka upp en buffe´. Boende finns på innergården på ett motell…Tågförbindelserna är helt ok hit till Munkedal. = )

0

Gula

7 dec 2006 kl. 17:15

JAA, jag kommer direkt!!!  Var ligger Munkedal??

0

Gula

Birgitta F

7 dec 2006 kl. 17:19

Västkusten , mitt i Bohuslän , tar nog bara runt 4-5 timmar hit med tåg från dalarna med omnejd. Jag tar emot er på stationen = )

0

Lena M

7 dec 2006 kl. 17:21

Birgitta, det var ju generöst må jag säga.

0

Gula

7 dec 2006 kl. 17:23

Du är duktig du Totte, vadskulle man ta sig till utan dig??? Men ojoj va långt borta det var! Det är ju nästan Norge…

0

Totte Gbg

7 dec 2006 kl. 17:25

Inte från Göteborg:)
O jag gick min jakt o viltvårds utbildning utanför Munkedal på Hensbacka…fina trakter o öringsfiske

0

Gula

7 dec 2006 kl. 17:30

Ja, det var ett väldigt GENTILT erbjudande Birgitta!! Och vad jag kommer ihåg (har varit en gång i Lysekil) så är det väldigt vackra trakter. Vi kan väl fundera vidare på det här över julen?? En liten utflykt innan säsongen börjar tycker väl ingen är fel??!!!

0

Birgitta F

7 dec 2006 kl. 17:46

Så här brukar våra buffeér se ut…
och här har ni vår hemsida:
http://www.bohus-expo.se

0

Totte Gbg

7 dec 2006 kl. 17:49

ohh vad hungrig jag blir…ser gott ut…

0

Gula

7 dec 2006 kl. 17:54

Ja jösses amalia, det blir till att klä sig i stretch…. 8)
Det ser ju bara FÖR läckert ut, är det din man, Birgitta , som trollat fram dethär??

0

Birgitta F

7 dec 2006 kl. 17:54

och du har egen “hytte” totte…glasburken på sista bilden är min insats…..gissningar tack !

0

Birgitta F

7 dec 2006 kl. 17:55

precis gula , jag hittade en stjärnkock i Ume och tog med honom hem för siså där 20 år sedan…

0

Evus

7 dec 2006 kl. 17:56

Mumsfillibabba!!!!
Jag som inte ätit middag ännu, nu blev jag ännu hungrigare.

Det där låter väldigt roligt Birgitta, tål verkligen att tänka på.
Det vore roligt om det blev av framöver.

0

Totte Gbg

7 dec 2006 kl. 17:57

Björnbärssylt i burken kanske

0

svamprelaterat...

Birgitta F

7 dec 2006 kl. 18:00

totte…passar bra till skinka, rostbiff ädelost mm…istället för gele

0

svamprelaterat...

Evus

7 dec 2006 kl. 18:01

Cumberlandssås….

0

svamprelaterat...

Gula

7 dec 2006 kl. 18:06

Usch, va mycket gott, jag har inte heller ätit middag ännu och här blir det, håll i er nu, citronbitare med SPAGETTI och räksås….Berätta inte för din kockman Birgitta, han får dåndimpen…och jag blir portförbjuden…blev så sugen på räksås och gillar inte ris men med pasta är det gott ... så det blev en skön röra…

0

svamprelaterat...

Totte Gbg

7 dec 2006 kl. 18:07

jag har förklätt mitt namn till Evus hihi nä jag har ingen aning faktiskt :( Cumberlandsås låter bra men är det svamprelaterat, trodde ett tag på att det var inlagd svamp av något slag…som man kallar ?

0

Totte Gbg

7 dec 2006 kl. 18:08

Syltad svamp?

0

Gula

7 dec 2006 kl. 18:10

Birgittas egenhändigt tillverkade soya??

0

Evus

7 dec 2006 kl. 18:10

Förlåt Totte att jag hoppade in och gissade….:-))

Jag svarade innan jag läste att det var svamprelaterat…
Ska bli roligt att höra vad det kan vara för gott.

0

Totte Gbg

7 dec 2006 kl. 18:12

herregud det gör inget här är allt för alla :) skojade bara till det lite…

0

Birgitta F

7 dec 2006 kl. 18:14

“Insyltade trattisar” enligt recept här på forumet är det i glasburken. Jättegott till bla rostbiff för att inte prata om till ostbrickan i kombination med ett glas rött.

0

svamprelaterat...

Bo E

7 dec 2006 kl. 18:16

syltade trattkantareller eller kantareller…åt jag på en julbordskryssning i norra Vätterns skärgård härom året.

må säga att jag föredrar dem hederligt smörstekta…men kul att se på...

0

Totte Gbg

7 dec 2006 kl. 18:18

Ok kan man ju testa att göra nu inför jul då, lät gott

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone