Jag har nu tagit fram ett ungefärligt pris för svampfesten.
För 995:- får du följande:
- Välkomstdrink (alkoholfritt för dem som så önskar)
- 3-rätters supé och kaffe
- Övernattning i dubbelrum/enkelrum inkl. frukost
- Rock’n roll-show
- Dansorkester
- Ståuppträdande
- Ev. föreläsning av svampexpert.
Datum meddelas senare men alternativen är lördag den 11:e eller lördag den 18:e mars.
Plats: Någonstans i Västergötland, troligen Ulricehamn.
Komplettera gärna din intresseanmälan så snart som möjligt. Jag behöver bara veta namn på anmälaren + antal personer.
Det ser ut att räcka med 30 personer för att det hela ska bli av men naturligtvis vill vi att det blir betydligt fler.
Hej Evus!
Hoppas att du kan dansa till musik som INTE har någon dansbandsstil över sig. Här handlar det om allt UTOM svensktopp. Sedan är det ju så att amaken är delad så gänget som spelar upp till dans gör allt för att tillfredsställa alla musiksmaker. Du kommer garanterat att digga musiken.
Kram,
Jamen detta är ju gräjt!!! Och man kan ju nästan ta taxi hem! Jag är på! Och jag gör oxå så att jag tar med alla mina svampintresserade vänner, d.v.s jag kommer ensam. (Tänker i.o.f.s. göra ett försök att tjôta med min älskade hustru, men jag tror inte att jag ligger så bra till se’n hon hittade en påse rimskivling utanför min två inbokade fryshyllor…)
Hoppas att bandet kan di klassiske svamplåtarne. :-)
Hej alla festprissar!
Strålande, det är redan 15 pers. som har anmält intresse. Hoppas att många, många fler dras med i yran.
De praktiska bitarna kommer jag att hjälpa till med att lösa så var inte oroliga, det kommer säkert att bli en höjdarhelg. Se nu till att “värva” fler deltagare och tänk på att man inte MÅSTE vara svampgalen för att vara med. Det räcker bra med att vara kompis eller anhörig, det blir för mycket tokigt folk annars är jag rädd.
När jag känner mig säker på att intresset är seriös och att denna makalösa fest kommer att bli av så kommer jag att ta kontakt med alla, helst via mail. Därför är jag tacksam om alla som vill göra en definitiv anmälan redan nu meddelar mig sin mailadress.
Nu snöar det men på onsdag har SMHI lovat plusgrader så då blir det en sista? tur till trattkantarellmarkerna.
Hej alla svampintresserade.
Jag vill höja ett varningens finger för denna Bengt Sändh, han är välkänd för practal jokes (jag har bekanta som råkat ut för honom). Jag råkar veta att han dessutom för tillfället är bosatt i Spanien och förmodligen skickar inläggen därifrån.
Hans mailadress är bengt.sandh@telia.com så det är det han alluderar på.
Nog är hans inlägg roliga, men det vore tråkigt om folk bokar upp sig i onödan för något och står där med skägget i brevlådan…
KALLE!
DU GÖR MIG MYCKET IRRITERAD! KAN DU INTE FÅ IN I SKALLEN ATT JAG INTE ÄR BENGT SÄNDH?
Att du dessutom på detta lumpna sätt försöker att förstöra för mig som arrangör och för alla dem som har anmält sitt intresse gör mig ännu mer upprörd.
Att du dessutom tror att jag skulle lura folk att komma till en seriös och trevlig fest där svampfolk möts för att ha en trevlig helg GÖR MIG YTTERLIGARE UPPRÖRD!
Det var länge sedan jag blev så arg och besviken på folk som tror att de kan allt om andra människor utan att ha den blekaste aning.
Om jag skulle sitta i Spanien och vara Bengt Sändh så skulle jag knappast vara så korkad så att jag skulle riskera min heder och rykte för något så lumpet som att lura folk.
ÄN EN GÅNG UPPMANAR JAG DIG, KALLE, ATT SLUTA LEKA BESSERWISSER! BE MIG I STÄLLET OM URSÄKT HÄR PÅ FORUMET SÅ KANSKE JAG ÄR BEREDD ATT FÖRLÅTA DIG!
Dessutom, Kalle, är det en skymf mot Bengt Sändh att du lägger ut hans mailadress. Detta för naturligtvis med sig att han kommer att bombarderas med mail från folk som kommer att ställa frågor till honom om någonting som han inte har den blekaste aning om. Han kommer förmodligen att bli beskylld för både det ena och det andra tack vare ditt fullkomligt idiotiska tilltag.
Ännu en gång: JAG ÄR INTE BENGT SÄNDH! Be mig om ursäkt!
BENGT,
MIN VERSALSKRIVANDE VÄN.
Vem är du i så fall?
Adress och telefonnummer skulle göra det lite mer tydligt.
För övrigt har jag inte påstått att du skulle vara hr Sändh! Ett råd att vara försiktig till alla som var intresserad av ett evenemang, det var det hela.
Har du ändå tagit illa upp och inte är nämnda person, ber jag naturligtvis om ursäkt.
Det där med e-mailadressen är ren nonsens, väljer man att publicera offentligt sin adress är det knappast någon skymf att referera till den.
Och till “Per d” kan jag bara tillägga: att samla information som finns offentligt publicerat av personen, aldrig kan omfattas av PUL. I så fall skulle google ligga illa till. Ta och polisanmäl dig själv istället! Du kan säkert finna ut någon lämplig brottsrubricering med så livlig fantasi. Jag tror inte ens jag citerat adressen rätt, så.
Evus: Nog är det tråkigt med alla glädjeförstörare allt. Jag minns när du gjorde allt för att tvivla på “ett klick för skogens” seriösa avsikter. Du trodde minsann att deras gratisklickande kunde riskera att belasta användaren på något sätt - snacka om glädjeförstörare.
Hoppsan!
Hade inte sett hur arg han blev på Kalle…
Nej, jag vet faktiskt inte vad jag ska tro?
Är det seriöst menat så ber jag naturligvis om ursäkt.
Skulle ju inte hja nåt emot att rocka lite på en svampfest med en humorist som Bengt.
Hans inlägg förgyller ju ofta detta forum å ett genialt vis, men lita på allt man ser gör man ju bara inte…
alla festmän och festmöar!
Nu har jag gjort klart med datum och plats för 2006 års stora händelse “Svampfest 2006”.
Var? Hotel Gyllene Kärven, Herrljunga, Västergötland.
När? Lördagen den 18/3 2006.
Kostnad? 995:-/person inkl. plats i dubbelrum resp. 1.295:- för enkelrum.
Vad ingår? 1 st övernattning, välkomstdrink (alkoholfritt alt. finns givetvis), frukost, kvällsbuffé,
Rock’n roll-show, dansmusik (mycket 60-70-tal), ståuppframträdande av Bengt Sandh samt ev. svampföredrag.
Kostnad för denna stora händelse: endast 995:- p.p. inkl. plats i dubbelrum och 1.295:- p.p. inkl. enkelrum.
Definitivanmälning och förfrågningar kan du maila till:
Sportfishingtravels@telia.com eller har66@hotmail.com
OBS! Jag vill ha din anmälan senast 051231. Deltagarantalet är begränsat till 100 pers. så anmäl dig snarast. Anmälningsavgiften är 150:- p.p. och betalas i förskott. Resterande belopp erläggs vid ankomsten till Herrljunga.
Herrljunga är sedan järnvägens barndom en knutpunkt för tågresenärer från hela landet och är lätt att nå varifrån du än kommer.
Välkommen med din anmälan och övriga förfrågningar.
Mvh
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.