I en liten snårig fulskog strax norr om Ystad brukar jag skörda trumpeter med lie, det blev bortåt 100 liter förra säsongen. Var där för drygt en vecka sen, och hittade absolut ingenting! Inte ens embryon…. Det är som sagt ingen promenadskog, och jag är ganska säker på att ingen annan kravlar runt i snår o geggamoja. Efter att ha läst i forumet har jag förstått att efter ett riktigt bra år ligger svampen i träda. Förståeligt, visst, men jag vill ju PLOCKA!! Jag hoppas på bättre tur nästa höst i stället, men väntan är olidlig….
Det finns S. trumpetsvamp (Östergötland/Linköping).
Jag lade in en rapport 30/8.
Men den kanske kan vara lite nyckfull i år.
I samma skog: Ett ställe som det alltid kommer på. De var ganska så små och inte många.
Ett ställe som jag plockade på för 10 år sedan hade det dykt upp igen, först nu!!!
Jag tror att det kan bli gott om dem i år men att de dyker upp på lite oväntade ställen.
Om, nu inte vildsvinen hinner före:(
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.